Reigning Sound - A Little More Time with Reigning Sound (2021)

Label: Merge

1. Let’s Do It Again (2:52)
  2. A Little More Time (3:07)
  3. I Don't Need That Kind of Lovin' (2:04)
  4. I’ll Be Your Man (3:20)
  5. Oh Christine (3:36)
  6. Moving & Shaking (3:21)
  7. You Don't Know What You're Missing (2:26)
  8. Make It Up (2:59)
  9. A Good Life (3:03)
  10. Just Say When (4:02)
  11. You Ain't Me (3:05)
  12. On and On (3:10)
avatar van Juveniles
jaah het was geweldig opstaan heden ochtend met het nieuws van een nieuwe Reigning Sound!!!! Na het fijne Shattered uit 2014 zijn ze er weer, de heer zij geprezen.
Titelnummer "A Little More Time" klinkt vertrouwd, niets nieuws onder de horizon maar daarom niet minder goed. De stem van Cartwright wel weer wat ieler en minder gruizig maar dat lag in de lijn der verwachting na Shattered.

21 Mei staat vet in mijn agenda.

Dit klinkt iets te vet... herstel, het staat cursief getypt in de digitale agenda van mijn mobieltje...

A Little More Time is al op single uit en op Spotify te vinden. Lekker nrtje, met een kop en een staart zoals we van ze gewend zijn. Cartwright is een geweldige liedjesschrijver en zijn oeuvre verveelt nooit. Kijk reikhalzend naar het album uit.

avatar van philtuper
Met het album inspiratielozer. Snap eerlijk gezegd niet wat er met Reigning Sound is gebeurd eigenlijk. Waar is het vuur?

avatar van Juveniles
oei, alles behalve inspiratieloos deze nieuwe Reigning Sound!! De samenwerking van Cartwright met zijn oude maatjes uit 2005 brengt juist het beste naar boven en levert 37 minuten hoorbaar speelplezier. Fijn duet ook in Just Say When.

avatar van galleryplay

Wat is er 21 mei?

galleryplay schreef:

Wat is er 21 mei?

Dan wordt het universum verlicht en zullen de kaboutertjes hun handen van pleizier tot de hemel heffen.

avatar van galleryplay

Goed te weten

avatar van henrie9
RS's hoofdman Cartwright investeert z'n vrijgekomen coronatijd in een muzikale terugblik, vormt zo 'gelegenheidsband' met z'n ouwe RS-kompanen van het eerste uur... Zijn prangende boodschap van hoop en verlangen knalt meteen uit de speakers. Overvallen doen ze met een meer dan leuke dynamische retroplaat, wat breekbaarder gezongen wel, maar o zo aanstekelijke zomerse rock n roll/r&b, soms punky of wat pedal-steelcountry. Rechttoe-rechtaan rollen de gitaren over elkaar, alles mooi ingekleurd met begeleidende vocalen, al of niet kwelend vanuit de achtergrond, olijk nostalgiek orgel en veel ander instrumentaal moois. Binnen het 3-minutengemiddelde vloeiden zo als bijna vanzelf zomaar weer 12 puntige, aanstekelijke songs uit z'n pen. Even als vanzelf blijven die hier op repeat. Ook dat is RS.

henrie9 schreef:

mooi gesproken!

avatar van frolunda
Opnieuw een fijne plaat van Greg Cartwright en zijn Reigning Sound. A Little More Time with Reigning Sound ligt in het verlengde van het in 2014 verschenen Shattered, alleen is op het nieuwe album het Country/Roots gehalte een stuk hoger. Iets waardoor deze plaat me net iets beter bevalt dan zijn voorganger.
Verder weer veel stemmige en vrolijke Rock n' Roll met naast de Country-achtige flink wat R & B invloeden.
Alleen een nummer als I Don't Need That Kind of Lovin' doet nog herinneren aan de tijden van Time Bomb Highschool. Maar aangezien dat één van Cartwright's andere bands, the Oblivians alweer een aantal jaren actief is, worden de wat meer agressievere gitaarnummers waarschijnlijk opgespaard voor een nieuw album van die groep.
Er blijft echter op A Little More Time with Reigning Sound genoeg moois over met het meer ingetogener en sfeervol werk. Vooral de richting Country gaande songs als Oh Christine, Moving & Shaking en You Ain't Me kunnen me erg bekoren.
Goed en heerlijk ontspannen album waarvan ik de waardering al direct ga verhogen.