The Secret French Postcards - Colours (2020)

Zweden
Label: Cold Transmission

1. Colours (5:22)
  2. The Dream Is Gone (4:03)
  3. Out of You (4:06)
  8. Kiss Away (4:24)
  9. Weakness (3:32)
  10. Into the Dawn (3:42)
avatar van Scarlet
Een melancholisch album waarin je gemakkelijk kan wegdromen. De basgitaar voert hier de boventoon met een onderliggende hypnotiserende drum, uitwaaierende gitaren (op de achtergrond) en een heldere zang die eens niet vervormd is met een overmaat aan galm. Het klinkt als een trip, een mooie, die je doet denken aan voorbije tijden. Een combinatie van postpunk en pop met een psychedelisch en gotisch randje. Geen harde, ruige uithalen en schreeuwpartijen, maar ingetogen waardoor dit album wel opvalt. De band bestaat sinds 2016, een relatief jonge band nog. Dit is hun eerste fysieke album dat ze hebben uitgebracht. Van mij mogen er nog meer volgen! Favorieten: Colours en Kiss Away. Referenties: The Church, The Danse Society en Simple Minds.

avatar van Alicia
Eindelijk een paar keer beluisterd!

De liedjes die het meest bijblijven zijn opener Colours en enkele songs op de tweede helft van deze plaat. Overall klinkt Colours helaas wel weer alsof het album in een doucheputje is opgenomen. Een afvoer, waar het geluid van de diverse instrumenten al buitelend en borrelend doorheen wordt gezogen en waardoor de zang nauwelijks opvalt. Deze stijlopvatting zou daarom weleens de belangrijkste reden kunnen zijn dat de songs op deze Colours, voor mij althans, net iets te weinig variëren om volledig en blijvend te kunnen boeien.

Maar... de plaat gaat op een ander moment en op een andere plek wellicht nog wel een keer in de herkansing, want er staan - zoals ik al schreef - best wel enkele aardige liedjes op.