Cocteau Twins - The Spangle Maker (1984)

Label: 4AD

1. The Spangle Maker (4:40)
  2. Pearly-Dewdrops' Drops [12" Version] (5:13)
  3. Pepper-Tree (3:57)
  4. Pearly-Dewdrops' Drops [7" Version] * (4:11)
avatar van stoepkrijt
Een slaapverwekkende ep van Cocteau Twins.

Titelnummer The Spangle Maker is ronduit saai en doet niets anders dan langzaam voortkabbelen. Heel langzaam. Ook de 'uitbarsting' na drieënhalve minuut weet geen gevoelige snaar te raken.

Pearly-Dewdrops' Drops is net zo saai, maar heeft dan ook nog eens een irritant refrein. Op de een of andere manier krijg ik enorme jeuk van de zanglijnen. Ook het gebrabbel van Liz wekt meer weerstand dan waardering op.

Het enige lichtpuntje is Pepper Tree. Dit klinkt minder feeëriek en een stuk volwassener. Sfeervol op een mooie manier. Het kan dus wel. Dan nog is Pepper Tree geen bijster spannend nummer, maar het doet aardig aan schadebeperking.