Evidence - The Weatherman LP (2007)

Label: ABB

1. I Know (3:53)

met Noelle Scaggs

2. Weather Report 1 (0:34)
  3. Mr. Slow Flow (4:02)
  4. Letyourselfgo (3:22)

met The Alchemist en Phonte

5. Down in New York City (4:31)
  6. A Moment in Time (4:47)

met Planet Asia

7. Look for the Evidece (Interlude) (0:26)
  8. All Said & Done (4:40)
  9. Weather Report 2 (0:31)
  10. Perfect Storm (4:50)

met Rakaa Iriscience en Madchild

11. Chase the Clouds Away (3:58)

met Kamilah

12. NC to CA (4:32)

met Defari, Joe Scudda en Rapper Big Pooh

13. Evidence Is Everywhere (2:31)
  14. Things You Do (3:24)
  15. Biggest Belgium Fan (Interlude) (0:43)
  16. Hot & Cold (4:25)

met The Alchemist

17. Line of Scrimmage (4:32)

met Slug

18. Believe in Me (4:38)

met Res

19. Born in LA (4:35)

met Chace Infinite en Sick Jacken

20. Weather Report 3 (0:38)
  21. I Still Love You (3:43)
Relax
I'm from Cali, 'cause thats where I'm from.

Wat een simpele verse van Alchemist..

avatar van Anne Maaike
De man heeft inderdaad een zeer monotone flow. Maar de beats maken dit meer dan goed. Ook de gastartiesten doen leuk mee en zijn goed voor de afwisseling.

avatar van Robbie Keane
Born In LA en NC To CA zijn echt lekker.
Evidence vind ik een heul verdienstelijk rappert.
De beats zijn inderdaad geniaal.
Qua productie het sterkste album sinds Like Water For Chocolate vind ik dit zelfs zeer zeker.

avatar van Nr.4
Harde beats, en Ev is een van de toffere mc's sinds 2000. Een paar tracks te veel, maar Mr Slow Flow, Moment in Time en NC to CA bangen hard.

Rene1979
Luister deze nog steeds heel vaak en hij zal eindelijk op vinyl binnen komen. Iedereen kan zeggen wat ze willen maar Evidence is voor mij de perfecte MC ic met de beats..

avatar van Harderwiek
All Said & Done is toch wel een van Ev zijn beste tracks. Wat een ge-wel-dige flow heeft die man daarop!

avatar van Illmaticly Ill
Wat een bazenplaat! Ongelofelijk wat een dope beats! Ev's flow is nice, wel monotoon, maar kan 't wel waarderen. Doet me overigens een beetje aan Ace denken. Grappig want Ev is gewoon blank, en hij klinkt toch een beetje als Ace. De teksten zijn ook dik in orde. Niet echt veel aan te merken op dit album!

avatar van He$$el_01
Relax schreef:
I'm from Cali, 'cause thats where I'm from.

avatar van Oortrommel
Ik luister deze plaatn og steeds geregeld en het verveelt me eigenlijk nooit. Op ieder punt dat het even in dreigt te zakken, komt er een verrassende feature om de hoek of een heerlijke productie. Dat is een goed teken, want Evidence zelf is natuurlijk niet de meest getalenteerde rapper, zowel qua flows als qua teksten.

Maar genoeg van dit muggenziften; er wordt op deze plaat gewoon een heerlijke positieve sfeer neergezet met het oor strelende producties van Alchemist, Sid Roams en Evidence zelf. De It Was a Good Day/The World Is Yours crossover Chase the Clouds Away is echt een genot om te luisteren, NC to CA is een fantastische posse cut (Defari, damn....) en A Moment in Time met Planet Asia is een ander hoogtepunt. Eigenlijk staat er teveel goeds op om op te noemen.

avatar van thomzi50
Ook in 2021 staat deze echt nog heel fier overeind, wat een fijne plaat.

avatar van Niek
Nav thomzi50's bericht weer eens geprobeerd, maar ik blijf Evidence zelf zo ontzettend saai vinden. Alles op 1 tempo, met een flets stemgeluid, overdreven gearticuleerd en zonder boeiende teksten. Dan kunnen de beatjes nog zo leuk zijn (zo briljant vind ik die ook niet trouwens); ik heb de neiging elk nummer halverwege al door te skippen. Halfje eraf.