Vinnie Paz - Burn Everything That Bears Your Name (2021)

Label: Enemy Soil

1. Socrates Drinking the Hemlock (2:03)
  2. Machine Gun Etiquette (3:18)

met Billy Danze

3. Body Bag Philosopher (3:32)
  4. Papi Wardrobe (2:46)
  5. Witches Teeth (3:41)

met Ill Bill en Lord Goat

6. Latka Gravas (1:25)
  7. Danger Is My Business (3:19)
  8. I'm Thinking of Ending Things (3:00)
  9. Guilty Remnant Cigarettes (1:49)
  10. Don Eladio (3:09)
  11. Warhead (3:25)

met Chino XL

12. Excuse All the Blood (3:09)
  13. White on White Crime (3:36)

met Ot the Real en DBoy Flowski

14. Battle of the Camel (2:45)

met Willie the Kid

15. Torchbearer (2:44)
  16. Affairs in Order (3:06)

met Jay Royale

17. Tell Gold to Hold the Boneyard (4:08)

met CRIMEAPPLE en Lord Goat

18. Duppy or Gunman (3:11)
  19. Angles with Dirty Faces (4:24)

met Eamon

20. Murder Takes Time (2:14)

met Eto

21. Lloyd's of London (3:15)

met Boob Bronx en Block McCloud

22. Digital Veil (5:23)

met M.A.V.

avatar van Septua
Single klinkt erg lekker. Hij heeft zichzelf toch een Italiaanse movie gangster-accent aangeleerd.

avatar van MAS
MAS
Vinnie blijft een van mijn favoriete MC's, maar als ik de tijdsduur van dit album zie heb ik er al geen zin meer in. Dat Italiaanse movie accent klinkt ook niet veelbelovend.

avatar van Kos
Kos
Het is toch ook een Italiaan.

avatar van Nr.4
Bij Vinnie begin ik meestal heel enthousiast aan z'n albums, omdat ik die lompe adrenaline kickende hiphop op z'n tijd goed kan gebruiken. Daarbij vind ik het een toffe rapper en cultheld bovendien. Maar na een handvol tracks heb ik het dan meestal wel weer gehad en pak ik de oude JMT albums er maar weer bij. Van z'n accent heb ik weinig last trouwens.

avatar van MJ_DA_MAN
MAS schreef:
Dat Italiaanse movie accent klinkt ook niet veelbelovend.
Daarvan hoor je idd weinig terug, hooguit bij wat refreintjes. Het was mij zelfs niet eens opgevallen. Hij is ook gewoon weer beter gaan rappen de afgelopen jaren; met meer passie en vooral plezier. Zijn vorige drie albums zijn wel beter dan dit tho. Het lijkt nu vier solo-albums achter elkaar wel heel veel op elkaar. Zelfde soort beats, raps/lyrics en opzet. Niks mis mee verder, maar het brengt wel risico met zich mee.

avatar van MAS
MAS
Aight. Ik heb zijn laatste albums allemaal niet gecheckt, maar nu ik lees dat hij beter is gaan rappen gai k het weer een kans geven.

avatar van Silky & Smooth
Vinnie Paz is één van de meeste constante rappers, maar zijn solo's doen mij vaak niet zoveel. Ze duren meestal te lang (of het voelt zo) en de gastrappers zijn zelden verrassend of interessant. Eigenlijk ben ik het gewoon 100% eens met Nr.4.

avatar van james_cameron
De gebruikelijke mengeling van sterke en middelmatige tracks, onderhoudend bij elkaar gerapt door meneer Paz. Hier en daar wat aardige gastoptredens voor de broodnodige variatie. De tracks die worden ondersteund door lekker dreigende, knallende beats zijn wat mij betreft de beste. Met een speelduur van bijna 70 minuten aan de (te) lange kant- er had best wel wat gesneden mogen worden in het materiaal.