Desperate Journalist - Maximum Sorrow! (2021)

Rock / Pop
Label: Fierce Panda

1. Formaldehyde (2:27)
  2. Fault (4:04)
  3. Personality Girlfriend (4:07)
  4. Armageddon (5:56)
  5. Fine in the Family (3:05)
  6. Utopia (4:32)
  7. Everything You Wanted (6:19)
  8. Poison Pen (3:56)
  9. The Victim (3:41)
  10. What You're Scared Of (4:39)
  11. Was It Worth It (4:25)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Alvast besteld op de bandcamp site

avatar van stoepkrijt
Personality Girlfriend hangt al een tijdje erg hoog op mijn muzikale prikbord, dus vandaag heb ik voor het eerst dit hele album eens beluisterd. Ik gooi er meteen een luisterbeurt twee achteraan, want wat een indrukwekkende plaat is dit! Moderne postpunk vol pit en met een erg fijn stemgeluid van deze zangeres.
Armageddon is waanzinnig meeslepend en is al geslaagd nog vóór de apocalyptische apotheose. En Everything You Wanted is al een succes door enkel het intro, startend als een Simple Minds-instrumental, maar dan ontaardend in een drive waar je u tegen zegt.

Ik ben onder de indruk en ga hier de komende weken nog veel plezier aan beleven, dat heb ik al wel gehoord.

Dim
Na twee geweldige albums is de vierde LP van Desperate Journalist toch wat tegenvallend. Het geluid is niet wezenlijk veranderd, maar het is wat braaf, wat afwachtend (al maken de laatste twee tracks weer wat goed).

avatar van stoepkrijt
DjFrankie schreef:
Alvast besteld op de bandcamp site
De mijne is eergisteren binnengekomen.

Een paar uur later kreeg ik een mailtje van Bandcamp dat er nog wat laatste (licht beschadigde) exemplaren van het gekleurde vinyl in het uitverkoop gingen... Jammer van de timing, maar ik ben nog steeds blij met mijn zwarte versie!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Ik heb hem net voor de vakantie binnengekregen, eind Juli. Kan zich meten met de vorige albums.

Darkwaver
Fault is een toppertje!