MARINA - Ancient Dreams in a Modern Land (2021)

Label: Atlantic

1. Ancient Dreams in a Modern Land (3:26)
  2. Venus Fly Trap (2:38)
  3. Man's World (3:27)
  4. Purge the Poison (3:16)
  5. Highly Emotional People (3:34)
  6. New America (3:52)
  7. Pandora's Box (3:32)
  8. I Love You but I Love Me More (3:43)
  9. Flowers (3:54)
  10. Goodbye (4:42)
avatar van Meara
Purge the poison is classic marina & the diamonds ❤️ quirky vocals zijn terug! Heel benieuwd naar de rest.

avatar van Style.Girl
Yesssss ik kan niet wachten!! Man's World en Purge the Poison zijn weer ouderwets goed. Alleen de versie van Purge the Poison met Pussy Riot vind ik wel echt vreselijk. Gelukkig is dat een extraatje en geen albumversie.

Vandaag komt het nummer Ancient Dreams In A Modern Land uit. Heel erg benieuwd. Jammer dat er maar 10 nummers op dit album staan btw.

avatar van Style.Girl
Ja, Ancient Dreams in A Modern Land is ook weer erg goed! Maar moet nog wel meer inzinken dan de andere twee nummers. Merk wel dat nummers op dit album wat meer politieke of maatschappelijke invloeden heeft. Bij haar vorige albums had ik dat gevoel minder. Daar ben ik niet zo van eerlijk gezegd, omdat alles al zo politiek is tegenwoordig. Maar voor nu stoort het niet.

Alhoewel.... Marina gaf zelf aan dat de andere nummers voornamelijk over liefde en een relatiebreuk gaan. Dus dat compenseert weer .

avatar van Ramonr
De uitgebrachte singles zijn in ieder geval erg fijn en brengen Marina weer terug naar het meer alternatieve, quirky muziekkleur van haar debuut. Dit kan een leuk plaatje worden!

avatar van AstroStart
Vooral Purge The Poison en Ancient Dreams In A Modern Land zijn erg geslaagd. Inderdaad: Marina terug naar haar roots. Zeer benieuwd naar de andere zeven nummers.

avatar van Style.Girl
Fijn dat ik als grote Marina fan als eerste mag beoordelen haha. Toch ben ik lichtelijk teleurgesteld in het album. De singles zijn erg leuk, maar de tweede helft is wat vlak. Wel mooie nummers, maar niet zo pakkend of spectaculair als de eerste vier nummers. Ik zal het nog vaker moeten luisteren om een betere indruk te krijgen. Goodbye is wel een mooie afsluiter. Uitgebreidere beoordeling volgt later....

avatar van Meara
Eerste luisterbeurt is zeker geen teleurstelling voor mij (vooral in vergelijking met het vorige album, die mij helemaal niet kon bekoren) . Dat gaat alleen nog groeien denk ik. Pandora's box en goodbye zijn echt prachtig.

avatar van AstroStart
De eerste vier singles erg sterk, maar daarna zakt het album wel wat in. Ik heb dan ook weinig met de 'rustige' nummers als Pandora's Box, Flower en Goodbye. New America en I Love You But I Love Me More zijn de hoogtepunten in de tweede helft. Vooral New America voelt als 'vintage' MARINA, maar dat komt omdat ze - net als in Hollywood - regelmatig America scandeert.

Beste nummers: Ancient Dreams & Purge The Poison.

avatar van Darkzone
Afgaand op de lelijke hoes zou je niet zeggen dat dit dezelfde Marina is van Marina & The Diamonds. Zou ik in de platenbakken struinen, zou ik hem snel overslaan.

Feitelijk was ik al redelijk afgehaakt vanaf Electra Heart en Froot deed mij al niks meer, terwijl ik aardig verliefd was geworden op haar debuutalbum en haar voorkomen. Ze koos al snel voor een populaire sound voor het grotere publiek.

Ik heb net Purge The Poison beluisterd, en dat beviel mij eigenlijk wel. Oude en vertrouwde sound, terwijl Man's World mij weer niets doet.

avatar van AOVV
Best een fijne popplaat. Ik zie dat ik het debuut (toen er nog diamanten in het spel waren) slechts 2 sterren heb gegeven destijds, misschien moet die maar eens in de herkansing aangezien mijn smaak sindsdien wel wat breder is geworden.

Deze bevat alvast een aantal lekkere popsongs, vooral dan in het begin; aan het eind nemen de ballads de overhand, wat ik iets minder vind.

3,5 sterren