MARINA - Ancient Dreams in a Modern Land (2021)

Label: Atlantic

1. Ancient Dreams in a Modern Land (3:26)
  2. Venus Fly Trap (2:38)
  3. Man's World (3:27)
  4. Purge the Poison (3:16)
  5. Highly Emotional People (3:34)
  6. New America (3:52)
  7. Pandora's Box (3:32)
  8. I Love You but I Love Me More (3:43)
  9. Flowers (3:54)
  10. Goodbye (4:42)
  11. Happy Loner * (3:13)
  12. Pink Convertible * (3:41)
  13. Free Woman * (3:39)
  14. Venus Fly Trap [Demo Version] * (2:36)
  15. Ancient Dreams in a Modern Land [Demo Version] * (3:24)
avatar van Meara
Purge the poison is classic marina & the diamonds ❤️ quirky vocals zijn terug! Heel benieuwd naar de rest.

avatar van Style.Girl
Yesssss ik kan niet wachten!! Man's World en Purge the Poison zijn weer ouderwets goed. Alleen de versie van Purge the Poison met Pussy Riot vind ik wel echt vreselijk. Gelukkig is dat een extraatje en geen albumversie.

Vandaag komt het nummer Ancient Dreams In A Modern Land uit. Heel erg benieuwd. Jammer dat er maar 10 nummers op dit album staan btw.

avatar van Style.Girl
Ja, Ancient Dreams in A Modern Land is ook weer erg goed! Maar moet nog wel meer inzinken dan de andere twee nummers. Merk wel dat nummers op dit album wat meer politieke of maatschappelijke invloeden heeft. Bij haar vorige albums had ik dat gevoel minder. Daar ben ik niet zo van eerlijk gezegd, omdat alles al zo politiek is tegenwoordig. Maar voor nu stoort het niet.

Alhoewel.... Marina gaf zelf aan dat de andere nummers voornamelijk over liefde en een relatiebreuk gaan. Dus dat compenseert weer .

avatar van Ramonr
De uitgebrachte singles zijn in ieder geval erg fijn en brengen Marina weer terug naar het meer alternatieve, quirky muziekkleur van haar debuut. Dit kan een leuk plaatje worden!

avatar van AstroStart
Vooral Purge The Poison en Ancient Dreams In A Modern Land zijn erg geslaagd. Inderdaad: Marina terug naar haar roots. Zeer benieuwd naar de andere zeven nummers.

avatar van Style.Girl
Fijn dat ik als grote Marina fan als eerste mag beoordelen haha. Toch ben ik lichtelijk teleurgesteld in het album. De singles zijn erg leuk, maar de tweede helft is wat vlak. Wel mooie nummers, maar niet zo pakkend of spectaculair als de eerste vier nummers. Ik zal het nog vaker moeten luisteren om een betere indruk te krijgen. Goodbye is wel een mooie afsluiter. Uitgebreidere beoordeling volgt later....

avatar van Meara
Eerste luisterbeurt is zeker geen teleurstelling voor mij (vooral in vergelijking met het vorige album, die mij helemaal niet kon bekoren) . Dat gaat alleen nog groeien denk ik. Pandora's box en goodbye zijn echt prachtig.

avatar van AstroStart
De eerste vier singles erg sterk, maar daarna zakt het album wel wat in. Ik heb dan ook weinig met de 'rustige' nummers als Pandora's Box, Flower en Goodbye. New America en I Love You But I Love Me More zijn de hoogtepunten in de tweede helft. Vooral New America voelt als 'vintage' MARINA, maar dat komt omdat ze - net als in Hollywood - regelmatig America scandeert.

Beste nummers: Ancient Dreams & Purge The Poison.

avatar van Darkzone
Afgaand op de lelijke hoes zou je niet zeggen dat dit dezelfde Marina is van Marina & The Diamonds. Zou ik in de platenbakken struinen, zou ik hem snel overslaan.

Feitelijk was ik al redelijk afgehaakt vanaf Electra Heart en Froot deed mij al niks meer, terwijl ik aardig verliefd was geworden op haar debuutalbum en haar voorkomen. Ze koos al snel voor een populaire sound voor het grotere publiek.

Ik heb net Purge The Poison beluisterd, en dat beviel mij eigenlijk wel. Oude en vertrouwde sound, terwijl Man's World mij weer niets doet.

avatar van AOVV
Best een fijne popplaat. Ik zie dat ik het debuut (toen er nog diamanten in het spel waren) slechts 2 sterren heb gegeven destijds, misschien moet die maar eens in de herkansing aangezien mijn smaak sindsdien wel wat breder is geworden.

Deze bevat alvast een aantal lekkere popsongs, vooral dan in het begin; aan het eind nemen de ballads de overhand, wat ik iets minder vind.

3,5 sterren

avatar van Arno
Die opener slash titeltrack komt lekker binnen, zeg. Doet me om een of andere reden altijd denken aan Womanizer van Britney Spears. In Purge the Poison zingt Marina over Britney, dus misschien is het geen toeval.

Ook de rest van de plaat mag er wezen. Gewoon weer vintage Marina. Het mindere Love + Fear was dan toch maar een accident de parcours.

avatar van Roxy6
Mooi en prachtig gezongen album van Marina.

Ze weet iedere keer weer persoonlijke teksten te voorzien van uiterst catchy melodien
Voor haar doen dit keer een relatief kort album.

Het geheel is wat meer uptempo dan het vorige Love + Fear, daar stond het heel fraaie To be Human op.
Zo'n nummer uit de buitencategorie hoor ik her nog niet tussen, maar misschien een kwestie van tijd en gewenning.

Een zeer welkom album in deze roerige tijd.

avatar van Pinsnider
Haar debuut is naar mijn bescheiden mening misschien wel de beste pure-popplaat ooit na Body Talk van Robyn. Daarna is de liefde bij mij echter snel bekoeld, omdat de unieke sfeer van haar debuut op latere albums grotendeels afwezig was. Individuele liedjes waren wel prima hier en daar.
Na hevig aandringen door een goede vriend ben ik deze nieuwe dan toch -eindelijk- eens goed gaan luisteren en het stelt niet teleur! Ben het met de meesten hierboven wel eens. Fijne plaat met een fijn geluid!! Leuk!!!

avatar van Roxy6
Afgelopen weken dit onvolprezen meesterwerk weer diverse keren beluisterd en ik word eigenlijk nog meer omvergeblazen dan bij de release.

Misschien ook omdat ik nu de bijbehorende clips heb bekeken op YouTube. En het wordt mij steeds meer duidelijk: MARINA is one of a kind, een unieke dame met een mega groot talent.

Dat talent zet ze ook nog in voor vrouwen en andere onderdrukten op dit ondermaanse.

Al haar albums zijn highlights, maar toch zit er nog steeds een stijgende lijn in qua diepte.
Ook dit album bevat eigenlijk alleen maar evergreens, waaronder groei diamanten die nooit vervelen.
Ze heeft daarbij ook de gave om melodieën te schrijven die blijven hangen, zowel in de uptempo songs als in de ballads.

Het is mij een raadsel waarom deze grote zangeres in de laatste 12 jaar niet is uitgegroeid tot een absolute wereldster. Het talent heeft ze onmiskenbaar!