Het is zo langzamerhand tijd om de eindejaarslijst op te maken. Daarom luister ik alle 2021- releases die ik in huis heb gehaald nog eens om het gehoor op te frissen en te zien of mijn standpunt ten aanzien van het album is veranderd.
Nog steeds geen woord van gelogen.
Score: 87/100
Jaarlijst 2021:
1. Harakiri For The Sky - Mære (92)
2. Moonspell - Hermitage (91)
3. Soen - Imperial (90)
4. Wheel - Resident Human (89)
5. Witherfall - Curse Of Autumn (88)
5. Terra Odium - Ne Plus Ultra (88)
7. Dvne - Etemen Ænka (87)
7. Year Of No Light - Consolamentum (87)
9. Nekromantheon - Visions Of Trismegistos (86)
9. Amenra - De Doorn (86)
11. Kauan - Ice Fleet (85)
11. Frost* - Day And Age (85)
13. Cult Of Luna - The Raging River (84)
13. Motorpsycho - Kingdom Of Oblivion (84)
13. Dordeduh - Har (84)
16. Epica - Omega (83)
16. Flotsam and Jetsam - Blood In The Water (83)
16. Styx - Crash Of THe Crown (83)
19. Empyrium - Über den Sternen (82)
20. Cryptosis - Bionic Swarm (81)
20. Pestilence - Exitivm (81)
- - . Seth - La Morsure Du Christ (80)
- - . Asphyx - Necroceros (80)
- - . The Ruins Of Beverast - The Thule Grimoires (80)
- - . Tribulation - Where The Gloom Becomes Sound (79)
- - . Therion - Leviathan (78)
- - . Helloween - Helloween (78)
- - . Gojira - Fortitude (77)
- - . Transatlantic - The Absolute Universe (74)
- - . Psychonaut/Sâver - Emerald (74)
- - . Evergrey - Escape The Phoenix (73)
- - . Orden Ogan - Final Days (73)
- - . Vola - Witness (73)
- - . Wode - Burn In Many Mirrors (72)
- - . White Void - Anti (70)
- - . Decline Of The I - Johannes (69)
- - . Dread Sovereign - Alchemical Warfare (68)
- - . Evership - The Uncrowned King - Act 1 (67)
- - . Iotunn - Access All Worlds (64)
- - . The Lion's Daughter - Skin Show (60)