Këkht Aräkh - Pale Swordsman (2021)

Oekraïne

9. Crystal (4:26)
  10. Swordsman (2:52)
avatar van Don Cappuccino
Beluister het album: Pale Swordsman

Het Oekraïense eenmansproject Këkht Aräkh maakt melancholische lo-fi blackmetal die zo uit de jaren '90 had kunnen komen. Dat doen veel bands in blackmetal, maar op de een of andere manier springt dit album er boven uit. De krakende productie voegt echt wat toe aan de algehele sfeer. Pale Swordsman heeft een bepaalde romantische sfeer over zich heen, het riffwerk in combinatie met de minimalistische synth-accenten heeft een prachtige weemoed over zich. Waar Këkht Aräkh zich ook mee onderscheidt zijn desolate melancholische tokkeltjes, sterke melancholische piano- en ambientstukken en zelfs een afsluiter met cleane vocalen die een emoband ook had kunnen opnemen.