Peter Baumann - Trans Harmonic Nights (1979)

West-Duitsland
Electronic
Label: Virgin

1. This This Day (5:15)
  2. White Bench and Black Beach (5:33)
  3. Chasing the Dream (4:40)
  4. Biking Up the Strand (2:28)
  5. Phaseday (5:55)
  6. Meridian Moorland (3:28)
  7. The Third Site (6:25)
  8. Dance at Dawn (3:59)
tangmaster
Een grandioos album van Peter Baumannn. Alles klinkt als een klok.
Deze behoort eveneens tot de klassiekers in de electronische muziek. Een echte aanrader.

avatar van kareltjemusic
Ik heb de lp ook, maar ben al jaren op zoek naar de Cd versie.
Hij is niet te vinden... De vraag bestaat hij wel?

avatar van ChrisX
kareltjemusic schreef:
Ik heb de lp ook, maar ben al jaren op zoek naar de Cd versie.
Hij is niet te vinden... De vraag bestaat hij wel?

Volgens Discogs wel:

Peter Baumann - Trans Harmonic Nights at Discogs

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Dit album wordt zeer binnenkort opnieuw uitgebracht op CD tezamen met zijn debuut Romance '76 op het Esoteric Reactive-label. En dat is heel erg fijn, gezien allebei de albums al jaren zeer lastig te krijgen zijn en dan met name op CD.

Misterfool
Een plaat waar Baumann opnieuw synthersizermuziek maakt van de hoogste plank. Iets wisselvalliger dan ´Romance 76´, maar door nummers als This Is the Day en vooral The Third Site valt dit album totaal niet tegen. Een zeurderige compositie als Phaseday gooit daarentegen roet in het eten. Ik hou het op een ruime 3.5 ster.

avatar van Queebus
Peter Baumann is vooral bekend als oud lid van Tangerine Dream begin jaren '70. Hij verlaat de band en gaat solo verder en in de jaren '80 begint hij een eigen label Private Music waar ironisch genoeg Tangerine Dream ook platen op zal uitbrengen.

Trans Harmonic Nights is zeer interessant voor de liefhebbers van het oudere Tangerine Dream. De composities zijn goed, de uitvoering op analoge synthesizers luisteren heerlijk weg. Niet zo spannend als Phaedra of Rubycon maar gewoon wat lichter van toon. Het is een beetje als Vangelis maar dan minder bombastisch. Gewoon prima.