Modest Mouse - The Golden Casket (2021)

Label: Epic

1. Fuck Your Acid Trip (3:11)
  2. We Are Between (3:52)
  3. We're Lucky (2:44)
  4. Walking and Running (3:01)
  5. Wooden Soldiers (5:55)
  6. Transmitting Receiving (5:40)
  7. The Sun Hasn't Left (4:23)
  8. Lace Your Shoes (5:25)
  9. Never Fuck a Spider on the Fly (4:56)
  10. Leave a Light On (4:18)
  11. Japanese Trees (3:05)
  12. Back to the Middle (3:52)
We Are Between

Eerste single van hun langverwachte plaat. Hopelijk net zo'n meesterwerk als de vorige.

avatar van CrossProduct
Die cover

Ik ben verder benieuwd. Ik heb lage verwachtingen, vanwege de single en het vorige album, dus het kan waarschijnlijk alleen maar meevallen.

avatar van aerobag
Ik hou van deze band, vorige album had ook nog zijn momenten, maar ik zou zo graag willen dat ze deze sound achter zich zouden laten. Heb het hele album uiteraard nog niet gehoord, maar deze nieuwe single en die losse flodders van vorig jaar voorspellen niet veel soeps. Ze dreigen echt een slappe karikatuur van zichzelf te worden.

avatar van coldwarkids
Jammer dat de steengoede single Poisin The Well uit 2019 niet op dit album staat.

Leave A Light On

Nieuwe track vrijgegeven. Doet pijn om te zeggen maar dit is afschuwelijk. Zoiets heb ik nog nooit gezegd over deze band. Nummer doet helemaal niks bij me.

avatar van VladTheImpaler
We Are Between en Leave a Light On vind ik nog aardige nummers, maar The Sun Hasn't Left mag toch een gedrocht in het oeuvre van Modest Mouse genoemd worden.

We Are Between doet me elke keer weer aan Red Hot Chili Peppers en Imagine Dragons denken. Bands waar ik helemaal niets mee heb, maar op de een of andere manier vind ik dit nummer dan wel weer erg tof.

avatar van Mausie
Blijkbaar sta ik alleen, maar bij mij vallen de drie singles allen in de smaak. Heb wel zin gekregen in dit album

avatar van Elbow
Eerste twee beluisteringen achter de rug. Super verrast eigenlijk. Het speelse, de melancholie, de melodieën…alles is terug aanwezig. Wachten op een oordeel. Kijken of het album nog groeit…

avatar van coldwarkids
Het haalt bij lange na het niveau van Strangers To Ourselves niet maar echt teleurstellend is nu ook niet gelukkig. De gekte is er jammer genoeg wel vanaf.

avatar van overmars89
Er gebeurt genoeg, dus saai is het zeker niet, maar dit soort overgroduceerde rock is niets voor mij

Dim
Niet meer zo geniaal vaag als in de hoogtijdagen, maar er zit nog genoeg branie in voor 4 sterren.