Sedibus - The Heavens (2021)

Electronic
Label: Cooking Vinyl

1. Afterlife Aftershave (9:07)
  2. Toi 1338b (12:18)
  3. Unknowable (18:49)
  4. Papillons (10:51)
  5. Toi 1338b [Edit] (5:20)
  6. Afterlife Aftershave [Edit] (2:58)
SPUTNIK!
Wat een plaat, dat nummer Toi 1338b 1 van de beste van dit jaar, die opbouw waanzinnig, steekt Athens France van BCNW naar de kroon.
ZIt een heerlijke 70's vibe in, old skool met heerlijke samples
Zou toch wat zijn live, wat een space wordt dat dan!

Ponty Mython
Alex Paterson blijft een bezig baasje. Als hij niet bezig is met The Orb, stort hij zich wel op projecten zoals Transit Kings, FFWD, OSS, Screen en Sedibus. Zo is dit een samenwerking met Andy Falconer, die er tijdens de opkomst van The Orb bij was. Het levert een fijne ambient house plaat op, waarbij rustig de tijd wordt genomen om nummers op- en weer af te bouwen. Je hoort ook goed welk aandeel Falconer en Paterson hadden in de muziek. De uitschieters zijn Toi 1338b en het bijna negentien minuten durende Unknowable. De laatste twee nummers (de edits) staan niet op de cd versie, maar zijn alleen digitaal te verkrijgen.

Bijzonder dat dit zo weinig aandacht krijgt, de beste electronica release van 2021. Ik was er gelukkig snel bij met de coke bottle green vinyl versie, nu niet meer te krijgen.
Wat een plaat.
Kom maar eens live langs Alex en Andy!
Cheers