Hanson - Middle of Nowhere (1997)

Label: Mercury

1. Thinking of You (3:13)
  2. MMMBop (4:28)
  3. Weird (4:02)
  4. Speechless (4:20)
  5. Where's the Love (4:13)
  6. Yearbook (5:29)
  7. Look at You (4:28)
  8. Lucy (3:35)
  9. I Will Come to You (4:11)
  10. A Minute Without You (3:55)
  11. Madeleine (4:13)
  12. With You in Your Dreams (3:56)
  13. Man from Milwaukee [Garage Mix] * (3:38)
  14. MMMBop [Barage Bros. Radio Mix] * (3:16)
avatar van Kos
Kos

avatar van Daan
1,5
Kos schreef:

mmmmmmmbop.
Waar slaat die titel eigenlijk op? Het is zo'n rare titel voor een liedje.

avatar van Kos
Kos
Geen idee. Als het een Nederlands liedje was geweest, had iedereen meteen K3-associaties, maar nu schijnt het mee te vallen.

avatar van starbright boy
Ik heb voor de helft van de CD een enorm zwak. Mea culpa.

avatar van Zachary Glass
't zijn die percussiegeluiden die het 'em doen.

Waar zit de link met "Fight Club"?

avatar van Jordy
dat zullen de Dust Brothers zijn

produceerden ze dit hele album? of alleen die hit?

avatar van Zachary Glass
Ik dacht dat ze de hele handel voor hun rekening namen.

SelmaDuim
ach

Joan
Ik vind ze heel goed nu ze ouder zijn zijn ze weer helemaal back met hun liedje Penny & Me
En Lost Without Eachother :d

Mmmbop is perfecte pop. De rest ken ik niet of nauwelijks.

avatar van Eddie
Grappige kinder pop met als enige positieve uitschieter 'A Minute Withoud You'. 2*

avatar van thomzi50
Een schande dat ik dit oit heb gekocht

teutoon
thomzi50 schreef:
Een schande dat ik dit oit heb gekocht

Tsja toen vond je het kennelijk leuk. Als je alles wegdoet wat je nu de keel uitkomt dan slinkt je Cd-collectie. Lijkt mij niet de bedoeling van een Cd collectie.

avatar van thomzi50
Ik wil toch vooral houden wat of emotionele waarde voor me heeft of waarvan ik denk dit wil ik nog luisteren of als 't een missend puzzelstukje is bij 'n bepaalde artiest. Dat was dit niet.

avatar van Cerclezot
With you in your dreams vind ik wel een mooi liedje. En mmmbop was toch een van de hits van de zomer van 1997. In vlaanderen stond dat nummer 4 weken op in de top 30.

3* voor de enkele mooie nummers.

Mojo Pin
Ik heb dit altijd wel een sympathiek bandje gevonden.

Hanson heeft de pech dat hun imago ze een beetje tegenwerkt, maar wie daar doorheen kijkt ziet gewoon een fijne pop-cd. Er staan gewoon sterke nummers op die goed in elkaar zitten. Gezien de leeftijd van de broertjes toen ze de nummers schreven en speelden vind ik het toch een behoorlijke prestatie. Wie verder durft te kijken dan Mmmbop vindt een paar mooie popliedjes in onder andere Madeleine, Lucy en Weird.

avatar van lauradance
Toch wel een redelijk hoog cijfer, door de nostalgie. Een van de eerste cd's die ik kocht.

avatar van musician
Ooit gekocht voor mijn zoons (in 1999 waren ze 3 & 5), je kunt per slot van rekening niet vroeg genoeg beginnen ze de beginselen van de rock bij te brengen.

Ik had het idee, dat de jeugdige leeftijd van de broertjes Hanson ze extra zou aanspreken.

Ze hebben me er mee laten zitten.

Ik heb hem wel een paar keer gedraaid en er staan een aantal aanstekelijke nummers op, Where is the love bijvoorbeeld en Man from Milwaukee.

Ik vond het wel grappig gedaan van de jongens, die met jeugdig enthousiasme aan de weg timmerden.

Later heb ik in de uitverkoopbakken zelfs ook nog This time around gekocht en Underneath. Al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid hoe zo'n band zich zou ontwikkelen. Maar dat viel tegen.

En mijn kinderen hielden qua smaak ook hun poot stijf, zodat het trio cd's nu mooi stof staat te vergaren in mijn verzameling.

avatar van Mr. Rock
Als je iemand de beginselen van de rock bij wilt bijbrengen, is Hanson toch niet het eerste wat ik je zou aanraden

avatar van musician
Bij kinderen is de verpakking minstens zo belangrijk!

Ik dacht dat het beter was met jeugdige 'rockers' te beginnen dan met de loodzware muziek van de oudjes van Genesis of Pink floyd. Die leeftijdscategorie spreekt meer aan.

Kinderen gaan ook éérst naar kinderfilms en lezen kinderboeken, voordat ze met Oceans 11 of literatuur om de oren wordt geslagen.

Ik dacht daarom met Hanson een aardig alternatief te hebben, voordat ze met K3 zouden beginnen.............

avatar van Jensb
Mmmmmbob! Instant classic, de rest van de nummers ook te gek! Pakkende teksten, voor zowel jong als oud, zo herkenbaar!

Kos schreef:

avatar van Flammazine
Naar 't schijnt hebben de broers ook nog een biertje op de markt gezet, genaamd de MmmHop.
Maar dat strookt niet echt met hun imago, dus dat werd een regelrechte MmmFlop! *bulderlacht*

[/GeertHosteModus Uit]

avatar van musician
Het is op zich natuurlijk wel begrijpelijk dat de waardering voor Hanson niet zo hoog ligt.

Aan de andere kant, je moet het ook wel uit het perspectief zien van de 3 musicerende jongens Hanson, toen met de leeftijd 11, 14 en 16.
Dan wil ik niet veel zeggen, maar ik heb zelden een gelijkwaardig of beter rockalbum gehoord van leeftijdsgenootjes. Ik weet niet eens of die albums er wel zijn. Meestal liggen de eerste schreden op het rockpad, waarbij ook nog eens cd mag worden gemaakt, zo rond de 20.

Als je dan zelf tussen de 11 en de 16 bent kan ik mij wel voorstellen dat je bij de "ontdekking van rockmuziek" dit helemaal nog niet zo'n slecht album vindt. Net als de muzikanten zelf.

Ik ben bang dat als er een topic zou komen waarin we moeten opbiechten wat we goed vonden toen we zelf 11 waren, dat niet van de grond zou komen of dat het alleen zou worden gevuld met leugentjes.

avatar van Gatver
Deze uit de platenbak van de kringloopwinkel geplukt. Ik weet nu niet, of ik dat wel of niet had moeten doen. Naast de singles (2, 5 en 9) is Weird nog wel te pruimen (mooie tekst, wel), maar de rest?