Planet Love Vol. 1 (2021)

Alternatieve titel: Early Transmissions 1991-95

11. Oneiric Vortex - Oasi
  12. Human Beings - The Matrix
  13. L.S.G. - Lonely Casseopaya [Club Mix]
avatar van trebremmit
Zin in! De meeste artiesten ken ik wel, maar de nummers niet allemaal.

Having previously celebrated the deep and colourful world of late ‘80s and early ‘80s Italian house via the popular Welcome To Paradise compilation series, Safe Trip has now turned its attention to the roots and formative years of trance music.

Various - Planet Love Vol. 1: Early Transmissions 1991-95 – Safe Trip - safe-trip.org

avatar van trebremmit
Hoewel trance al bestond in deze jaren, zie vooral de Duitse scene met Sven Vath zijn Eye Q label en dingen als Jam & Spoon en Dance 2 Trance, beweert deze verzamelaar een voorloper van trance te zijn. Nou vind ik dat onzin, maar er staat wel erg goede electronica uit die tijd op, en dat is dan vooral ambient techno/house, wat breakbeat en progressive.
Enige echte trance nummer hier is van Humate, maar dat werd toen al gewoon trance genoemt, dus dat is echt geen voorloper, het is zelfs een van de grootste trance klassiekers.
Ze hebben toffe muziek uitgezocht, maar de reden waarom vind ik wel vergezocht, dat was bij de Welcome to Paradise reeks veel duidelijker.

Poa
Er komt volgende maand een tweede deel aan, goed nieuws

avatar van remcodurez
Naast een paar reeds bekende nummers toch een mooie aanvulling op mijn early-trance collectie.