Secret Sounds - Wasteland (1984)

Label: Guilty

1. State of Sound (3:48)
  2. Wake the World (4:25)
  3. Wasteland (4:52)
  4. Tattoo (4:32)
  5. Cry Boy Cry (3:23)
  6. Johnny & the Rites of Sin (4:00)
  7. Step Up (2:12)
  8. X-factor (4:19)
  9. (Let's Not) Wake the World (3:10)
  10. Tricks of the Heart (4:08)
  11. Apocalypse Bar * (4:57)
  12. Party Struggle * (5:06)
  13. State of Sound [Solid State Sound Mix] * (9:05)
  14. Wasteland [Single Mix] * (4:23)
avatar van dynamo d
State of Sound vond ik wel een lekker (Nederlands) new wave nummer. Dit staat ook nog op een mooie verzamelaar 'Rock over Holland', die ik ooit heb gekocht. Rest van het album en van de Secret Sound-nummers ken ik niet.

avatar van mart60
Volwassen album van Utrechts poptrio, bestaande uit Wilmer Wolf (gitaar en zang), Toni Peroni (percussie en backing vocals) en Chip Visser (bas en backing vocals). Het bevat de (bijna) hits 'State of Sound' en 'Cry boy cry', dat tijdens concerten menigeen op de dansvloer bracht. Maar daarnaast ook het maatschappijkritische 'Wasteland', het uptempo 'Wake the world' en het met een giftige beat verrijkte rapnummer 'Step Up'. Mooiste nummers voor mij zijn het weergaloze 'Johnny & the Rites of Sin' en het prachtige '(Let's Not) Wake the World'. Het geheel geeft een fantastisch beeld van de Nederlandse popmuziek in de jaren 80.

ard
Geweldig album! Echt 1 van de beste van Nederlandse bands die in het Engels zingen. Staat geen enkel zwak nummer op. Wilmer Wolf (de leadzanger) heeft ook een zeer goed solo album uitgebracht dit jaar.

Dit is inderdaad een prima Nederlandse new wave plaat. En daar zijn er niet zoveel van!