Eleven Pictures - Initials (1997)

Zweden
Label: Mascot

1. All I Want (3:01)
  2. Triggered (6:21)
  3. Playmates (3:33)
  4. Anywhen (1:19)
  5. Monster (3:36)
  6. Fate X (2:39)
  7. Yesterday's Members (4:12)
  8. It's (3:02)
  9. E-Ride (4:04)
  10. Indifference (3:46)
  11. Transit (6:07)
avatar van Sammy
Erg fijne rockmuziek met een zanger met een gouden strot. Deze Zweden kunnen wel een liedje schrijven en zelfs een goede cd. Mooiste nummer vind ik Anywhen. 4*

anathema
Jammer dat het nooit wat geworden is met deze band.....de laatste drie platen van Incubus lijken verdacht veel hier op. Deze plaat is wat minder direct dan die van Incubus. Deze is wat mij betreft hun beste.

avatar van james_cameron
Heel anders qua sfeer en geluid dan het debuut. Daar klonk de band als een zweedse variant op Soundgarden; hier klinkt men meer als een zweedse variant op Pearl Jam. Het songmateriaal is vooral luchtiger en meer poppy geworden. Dat de band kwaliteit (alsmede een prima zanger) in huis heeft staat buiten kijf, maar het album als geheel is net iets te vrijblijvend en vlak om echt indruk te maken.