Bullet for My Valentine - Bullet for My Valentine (2021)

Rock / Metal
Label: Spinefarm

1. Parasite (5:40)
  2. Knives (4:16)
  3. My Reverie (4:43)
  4. No Happy Ever After (4:09)
  5. Can't Escape the Waves (4:36)
  6. Bastards (5:26)
  7. Rainbow Veins (4:58)
  8. Shatter (5:25)
  9. Paralysed (4:11)
  10. Death by a Thousand Cuts (4:25)
  11. Omen * (3:53)
  12. Stitches * (5:01)
  13. No More Tears to Cry * (3:41)
  14. Step Out from the Inside * (4:11)
  15. This Means War * (3:55)
avatar van Kondoro0614
Geziene het eerst uitgebrachte nummer gaat deze denk ik wel flink tegenvallen.

avatar van Desert
"Flink tegenvallen" lijkt me overdreven. Het is een stevige metalplaat geworden die zeker haar verdienste heeft, maar het toch niet haalt bij Venom en op het eerste gehoor ook wat blijft hangen in de voor hen typerende puberale tekstjes.

avatar van james_cameron
Het vorige album was bagger, maar blijkbaar heeft het diepe dal de band wel goed gedaan. Opener Parasite hakt er ongenadig bruut en snel in en laat direct horen dat men er weer zin in heeft. Vervolgens stelt het hele album eigenlijk niet teleur, op enkele flauwe gangvocals na dan. Die zijn feitelijk nooit van toegevoegde waarde. Alle tien tracks zijn de moeite waard, en niet alleen door de massieve produktie en het heerlijk vette gitaarwerk. De dynamiek spat er ditmaal vanaf en het songmateriaal weet te boeien van de eerste tot de laatste noot. Mijn vertrouwen is hersteld!

avatar van legian
De band heb ik eigenlijk altijd links laten liggen, op de een of andere manier zag ik ze altijd als de popie-jopie emocore band. Geen idee hoe ik daar op ben gekomen, maar goed het zat er eenmaal in. Toen ik Knives voor het eerst hoorde was ik dan ook oprecht verbaasd. De stevige metalcore die we krijgen was wel het laatste wat ik hier verwachte. En dat doen ze goed ook trouwens. Hoewel het nergens vernieuwend of echt enerverend klinkt, is het wel een constante energieke zit. Waarmee ze zeker een fijne plaat weten af te leveren.