BADBADNOTGOOD - Talk Memory (2021)

Canada
Jazz
Label: Innovative Leisure

1. Signal from the Noise (9:02)
  2. Unfolding (Momentum 73) (4:30)

met Laraaji

3. City of Mirrors (3:50)

4. Beside April (5:13)

met Arthur Verocai

5. Love Proceeding (5:25)

met Arthur Verocai

6. Timid, Intimidating (6:17)
  7. Beside April [Reprise] (1:40)

8. Talk Meaning (6:14)

met Terrace Martin, Brandee Younger en Arthur Verocai

avatar van frans swa
eindelijk! een nieuwe BBNG

avatar van Zwammer
Wat een lelijke hoes, dat belooft niet veel goeds. Afgaande op de vooruitgesnelde singles wordt dit album wat minder 'gemakkelijk' dan bijv. het voorgaande album. Desalniettemin kijk ik er wel naar uit, ieder BBNG album bevat altijd wel 2 of 3 tracks die ik veelvuldig beluister en een feature met Terrace Martin maakt nieuwsgierig. Nog paar dagen wachten.

avatar van Poles Apart
Zwammer schreef:
Wat een lelijke hoes, dat belooft niet veel goeds.

Die hoes is inderdaad bad, bad, not good.

Interessant is dat Arthur Verocai en Laraaji aan het album hebben meegewerkt. Niet de minsten!

avatar van dreamtheater06
Zwammer schreef:
Wat een lelijke hoes, dat belooft niet veel goeds.

Iets met een boek en oordelen over een kaft

avatar van philtuper
dreamtheater06 schreef:

Iets met een boek en oordelen over een kaft
Maar de cover zou de inhoud wel goed moeten weergeven.

avatar van dreamtheater06
philtuper schreef:
Maar de cover zou de inhoud wel goed moeten weergeven.

Doet deze cover dat niet dan volgens jou?

Overigens weer een prima album van de heren. Doet mede doordat het instrumentaal is vooral aan de eerste 3 albums denken maar de songstructuur van het 4de album. Het beste van de twee werelden zou je zeggen maar ze vervallen vaak iets te veel in uitbundige saxofoonsolo's die ik niet bijster interessant vind. Het drieluik City of Mirrors, Beside April en Love Proceeding behoort dan wel weer tot het beste werk van BADBADNOTGOOD.

avatar van Michiel Cohen
Ze doen hun naam geen eer aan.

avatar van Don Broccoli
Prachtige plaat, voor het eerst dat BADBADNOTGOOD mij écht overtuigt. Misschien omdat ze nu full-blown jazz maken, waar eerder vaak hiphopinvloeden te horen waren. Die zijn nu ver weg. Of het komt door de even verrassende als nadrukkelijke aanwezigheid van de legendarische Braziliaan Arthur Verocai. Van hem komen de strijkersarrangementen die hier imponeren.

avatar van ohmusica
BBNG. Heb er nooit veel mee gehad. Er is nu meer diepgang, en vooral beter gestructureerde composities, meer richting, minder branie. De eerste beluistering was wel even doorzetten, dit is geen hapklare luisterkost. Het is iets om door te spitten, ik ben geen doorgewinterde jazzkenner… De recensies zijn in ieder geval zeer positief en dat geeft moed.