Katatonia - Mnemosynean (2021)

Zweden
Metal / Rock
Label: Peaceville

1. Vakaren (4:50)
  2. Sistere (4:11)
  3. Wide Awake in Quietus (4:58)
  4. Night Comes Down (4:12)
  5. Second (3:34)
  6. The Act of Darkening (5:51)
  7. Ashen (4:07)
  8. Sold Heart (4:34)
  9. Displaced (5:17)
  10. Dissolving Bonds (3:44)
  11. Unfurl (4:50)
  12. Code Against the Code (3:28)
  13. Wait Outside (3:39)
  14. Sulfur (6:23)
  15. March 4 (3:53)
  16. O How I Enjoy the Light (2:44)
  17. Help Me Disappear (5:13)
  18. Fractured (3:32)
  19. No Devotion (4:49)
  20. Quiet World (4:38)
  21. Scarlet Heavens (10:28)
  22. In the White [Urban Dub] (5:26)
  23. My Twin [Opium Dub] (4:17)
  24. Soil's Song [Krister Linder 2012 Remix] (4:42)
  25. Day and Then the Shade [Frank Default Remix] (5:29)
  26. Idle Blood (Linje 14) (3:22)
  27. Hypnone [Frank Default 'Hypnocadence' Mix] (4:41)
avatar van Alicia
Ha, dat is mooi! Weer een verzamel Katatonia. Het lijkt erop dat ik nu ook wat bonusnummers - dit omdat ik niet altijd elke en iedere reguliere uitgave wilde of kon aanschaffen - aan mijn Katatonia verzameling kan toevoegen en daar zitten ontegenzeggelijk echte pareltjes tussen. Of ik ook op remixes zit te wachten? Ach, dat is stukken minder van belang.

avatar van ProGNerD
Iets om naar uit te kijken...

Mmm, ik droomde stiekem al van een nieuwe Katatonia. ... Hi Hi

avatar van Edwynn
Katatonia's Screaming For Vengeance?

avatar van legian
Ik wacht eerst maar eens tot deze uit is voor ik tot aankoop overga. Aantal nummers heb ik al en remixes zijn vaker geen dan wel een succes.

avatar van Alicia
Als géén andere band weet Katatonia mij zo enorm te raken. (Nou ja, Antimatter is een formidabele tweede.)

Ben nu Sold Heart aan het beluisteren en ze kunnen mij wéér oprapen!

Het zal niet meevallen, maar ik ga toch maar achter het CD mediaboekje aan.

En gevonden!

avatar van james_cameron
Omvangrijke verzameling b-kantjes en remixen, bestaande uit maar liefst 27 tracks. Het oudere, new wave-achtige werk, zoals het nogal saaie en langdradige Scarlet Heavens, kan me niet zo boeien, maar de meer recente songs zijn erg mooi, met als absolute hoogtepunt het prachtige The Act Of Darkening, wat mij betreft één van de beste nummers die Katatonia ooit heeft gemaakt. De rest van het materiaal is sporadisch erg goed maar vaak ook wat middelmatig.

Zo zie je maar weer hoe meningen verschillen - ook wat mij betreft zijn er uitschieters in goede zin, helaas ook enkele in minder goede zin. Zo is o.a. The Act of Darkening voor mij persoonlijk één van die mindere nummers. Maar alles samen toch een mooie collectie en een leuke toevoeging aan mijn CD collectie.