Atmosphere - Word? (2021)

Label: Rhymesayers

14. Barcade (3:48)

met Aesop Rock en MF DOOM

avatar van Silky & Smooth
Silky & Smooth schreef:
Maar goed, mijn ultra-limited-exclusive-collectors-LP ligt inmiddels ook in Nederland, dus ik stel het downloaden nog even uit. Mijn volledig onbevooroordeelde mening volgt nog...

...die er ongelooflijk vet uitziet! Bij deze direct vijf sterren!

avatar van Yestsida
Ze brengen wel heel veel uit.

Zo is er nog weinig speciaals wanneer dit duo nog maar eens met een nieuw album op de proppen komt aangezien dit sinds 2018 een jaarlijks gebeuren is geworden. De voorganger werd niet zo denderend ontvangen maar zelf kon ik wel genieten van dat albumpje, was iets totaal anders dan we van Slug en Ant gewoon zijn.
Dit klinkt weer meer zoals de andere albums die Atmosphere de laatste jaren uitgebracht heeft en beter dan het mindere Mi Vida Local.

Slug is een rapper waar ik graag naar luister en heeft iets kalmerend in zijn stem. De producties van Ant zijn wederom om van te smullen op WORD?.
Fijn dat ze ook meer met andere artiesten samenwerken op hun albums, zorgt toch voor iets meer variatie. Met het werk van Evidence ben ik niet genoeg bekend maar telkens hij voorbij komt met een strofe is het wel heel goed, misschien moet ik zijn laatste nieuwe album ook maar eens een kans geven?

Net zoals Felt 4 U dat vorig jaar het daglicht zag is dit gewoon weer een heel solide langspeelplaat.

Het lijkt me geen slecht idee dat ze hun projecten meer ademruimte geven en even een pauze inlassen maar ik kan maar moeilijk teleurgesteld zijn met albums als dit.