Confusion Field - Disconnection Complete (2021)

1 stem

Finland
Rock / Metal
Uitgebracht in eigen beheer

1. Sky Is Never the Same (7:22)
  2. Close Call (4:14)
  3. Nothing Holds the Storm (5:05)
  4. Become Invisible (4:13)
  5. Distort Reality (5:11)
  6. Anxiety Reflected (6:45)
  7. See Through Walls (5:31)
  8. Zen Garden Moment (5:01)
  9. Connecting the Dots (8:02)
avatar van ProGNerD
Interessant solo debuut van Tomi Kankainen die hier hulp krijgt van z'n Finse maatjes Markus Jämsen (van Swallow The Sun) op lead gitaar en Petri Honkonen op drums, maar voor de rest alles zelf verzorgt.

Invloeden van o.a. Riverside en Porcupine Tree zijn duidelijk hoorbaar en ook RPWL kwam in gedachten, o.a. vanwege de zang die me hier en daar aan Yogi Lang doet denken. Dit alles in een mooi uitgewerkt eigen concept => Tip voor liefhebbers van niet te zware, sfeervolle progmetal

avatar van pos
pos
ProGNerD schreef:

Erg fijne plaat die me werd aanbevolen nota bene door Spotify. Ik moet daar toch meer gebruik van maken als ik tijd heb. Leuk om ook een online interview te lezen met Tomi waarin hij zelf niet zoveel zegt te begrijpen van de Riverside vergelijking. En die vergelijking maakte ik ook vrij snel. Mijn ontdekking van de laatste tijd hoor deze. Niet vreemd dat jij deze al weer had ontdekt Prognerd

AOR_Lover
Wie is RPWL?
Mijn interesse is gewekt.