Ineffekt - Kora (2021)

met Sky Civilian

2. Cascades (5:10)
  3. In a Flash (4:11)
  4. Calor (5:19)
  5. Vibrant Bands of Yellow (2:32)
  6. See You Blossom (4:12)
  7. The Dreaming Moon (3:03)
  8. Two-Tiered (4:20)
  9. Oasis Trail (3:42)
  10. Kora (4:13)
avatar van Zwammer
Veelbelovende Nederlandse act dit. De vooruitgesnelde singles - See You Blossom en In A Flash - zijn van hoog niveau. Kleurrijke warme catchy electronica, op snijvlak tussen Four Tet en Bicep. Kortom, ik ben erg nieuwsgierig naar de gehele plaat.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
De single In a Flash is een erg mooie, warme track. Kan mij wel vinden in de referenties van mijn bovenbuurman. Titmeister en panjoe, deze al op jullie radar?

Nog niet, ben benieuwd

avatar van Zwammer
Inmiddels valt ook het slotnummer Kora te beluisteren op de streamingdiensten. Dat nummer doet me dan weer denken aan Orbital's In Sides album.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Mooie sound ja, thanks voor de tip Mausie.

Intercept is sowieso een label om in de gaten te houden. Wordt gerund door Raynor de Groot (Coloray / de helft van Tunnelvisions) en wat ik ervan gehoord heb klinkt allemaal goed, veel breakbeat invloeden dus en vooral artiesten van eigen bodem. Die breakbeat sound is al een tijdje bezig aan een revival en daar kan ik zeker niet rouwig over zijn.

avatar van Zwammer
Album is inmiddels volledig te beluisteren op de streamingsdiensten. Zoals wel vaker beklijven de vooruitgesnelde nummers vooralsnog het meest. Ik mis nog een beetje de magie op de overige tracks, maar wellicht kan dat nog komen. Voor nu een magere 3,5*, al kan dat wellicht nog stijgen.