Grateful Dead - Fox Theatre, St. Louis, MO 12-10-71 (2021)

Label: Rhino

1. Bertha (6:32)
  2. Me and My Uncle (3:48)
  3. Mr. Charlie (4:25)
  4. Loser (7:22)
  5. Beat It on Down the Line (3:49)
  6. Sugaree (8:49)
  7. Jack Straw (5:30)
  8. Next Time You See Me (4:37)
  9. Tennessee Jed (7:43)
  10. El Paso (4:56)
  11. Big Railroad Blues (4:12)
  12. Casey Jones (5:42)
  13. Good Lovin' (22:12)
  14. Brokedown Palace (6:06)
  15. Playing in the Band (6:57)
  16. Run Rudolph Run (3:39)
  17. Deal (5:50)
  18. Sugar Magnolia (7:54)
  19. Comes a Time (8:41)
  20. Truckin'> (8:09)
  21. Drums> (3:21)
  22. The Other One> (13:13)
  23. Sitting on Top of the World> (3:10)
  24. The Other One> (6:02)
  25. Not Fade Away> (5:58)
  26. Goin' Down the Road Feeling Bad> (6:13)
  27. Not Fade Away (3:59)
  28. One More Saturday Night (4:52)
avatar van harm1985
Zeldzame incarnatie van de band, slechts één drummer, wel met Keith (en Pigpen) maar nog zonder Donna die zich pas in het voorjaar van 72 bij de band voegde.

Dit concert is één van de 7 die ook in een grote verzamel box verschijnt en is wat schappelijker geprijsd.

avatar van metalfist
Jammer dat ze net dit concert uit de boxset apart releasen. 10 december is namelijk al een aantal jaar uit in bootlegvorm en klinkt best wel goed eigenlijk. Toch even afwachten of de kwaliteit veel verbeterd is vooraleer ik deze aanschaf maar had veel liever één van de andere shows uit de Listen to the River boxset apart gereleased gezien.

De versie die ik in huis heb heeft een track meer op het eerste zicht maar tussen Good Lovin' en Brokedown Palace zit een track genaamd Talking and Tuning. Ik vermoed dat die hier in de 22 minuten durende versie van Good Lovin' zit.

avatar van harm1985
Of ze hebben dat eruit geknipt.

Persoonlijk had ik ook liever een show uit 72 of 73 gehad, temeer omdat ik ook al Ladies and Gentlemen... en de twee concerten heb die bij de 50th anniversary edition van WD en AB zaten. En natuurlijk Skull & Roses.

En op Archive.org staat toch zo ongeveer alles al, dus dat is geen argument om iets niet te kopen

Ik koop het vooral vanwege het feit dat ik, hoe ouderwets, dingen fysiek in huis wil hebben.

avatar van metalfist
Dat had ook nog mogelijk geweest inderdaad maar het zit echt mee in Good Lovin'. Zie tracklist volgens mijn iTunes. Al zit er in totaal wel een verschil van een paar minuten in (mijn versie klokt af op 2u56 en de nieuwe release zou 3u03 zijn) maar ik geef je wel gelijk dat het leuker is om dingen fysiek in huis te hebben. Dat is dus echter al het geval bij mij met deze show. Ik heb sowieso al 5 shows van '71 in huis en maar 2 van '72 en niets van '73..

Blijf het een jammerlijke keuze vinden maar dat neemt niet weg dat het gewoon een goede show kan zijn/is. Ik moet hem duidelijk nog eens wat draaibeurten geven..