Pulp - Intro (1993)

Label: Island

1. Space (5:11)
  2. O.U. (3:43)
  3. Babies (4:04)
  4. Styroloc (Nites of Suburbia) (3:10)
  5. Razzmatazz (3:40)
  6. Sheffield: Sex City (8:31)
  7. Stacks (2:42)
  8. Inside Susan (5:34)
  9. 59 Lyndhurst Grove (3:33)
Van nummers als O.U. en Razzmatazz word ik *zo* blij. Als ik die draai, wordt het zomer in mijn hoofd.

avatar van titan
titan (crew)
Vooral Razzmatazz en Babies zijn absolute toppers. Nu ik er zo over na denk doe ik er een halve ster bij, 4* dus.

En Stacks en Inside Susan zijn ook bijzonder spannend. Eigenlijk vind ik deze hele singleverzameling geweldig. Hiermee legde Pulp eigenlijk de blauwdruk voor het geluid waarmee ze uiteindelijk zouden doorbreken. Met Different Class is dit toch wel mijn favoriete plaat van ze.

avatar van titan
titan (crew)
Inderdaad, dit was het begin van hun langverwachte glorietocht. Wat jammer toch dat het na Different class (hoewel We love life erg goed is) nooit meer echt goed is gekomen. Het laatste project van Jarvis Cocker is zelfs helemaal om te huilen.

Het laatste project heb ik nog niet gehoord, misschien maar beter ook. Ik vond This Is Hardcore ook wel heel fijn, maar het is niet het meesterwerk zoals Different Class dat wel was. Ik ben wel blij dat ik ze nog live heb mogen zien op Lowlands.

Russell Senior heeft trouwens ook nog in wat bandjes gespeeld, moet ik oko nog eens achteraan.

fastpulseboy
hele prettige verzameling

avatar van Omsk
Inside Susan is echt een heerlijk pulpnummer. Inderdaad een tof plaatje, hopelijk kom ik hem nog ooit ergens tegen.

Hij ligt bij amazon voor 8 euro. Ik ga hem zeker ook daar halen nog.

Amazon doet ook aan bezorgen, scheelt je weer wat tijd/geld.

Fantastische singlesverzamelaar dit!

herman schreef:
Amazon doet ook aan bezorgen, scheelt je weer wat tijd/geld.

Fantastische singlesverzamelaar dit!

Wijsneus

Nu is hij in een keer 16 pond . Maar ook een nieuwe voor 6 pond.

avatar van BoyOnHeavenHill
Geweldige compilatie van de drie singles van Pulp van tussen juni 1992 en februari 1993, waarbij de volgorde niet helemaal "natuurlijk" is: door van Space het openingsnummer te maken wordt gesuggereerd dat dat de A-kant van een single was terwijl het eigenlijk het B-kantje van O.U. was, en Razzmatazz is tussen de B-kantjes van het eerdere Babies geschoven. Veel maakt dat verder niet uit: het belangrijkste is dat ik hierop kan horen dat Pulp hier al tegen z'n topvorm aanzat, maar kennelijk hadden ze nog net die ene hit nodig om helemaal tot bloei te komen. Waarom het briljante en gejaagde Razzmatazz die eer niet al te beurt mocht vallen zal wel altijd een raadsel blijven. "The trouble with your brother / He's always sleeping – with your mother..."
        Een minpuntje aan deze compilatie vind ik overigens toch wel dat er wat veel gesproken woord op staat. Als B-kantje van een single valt een spoken-word-track misschien niet zo op, maar nu krijg ik een album met op vier van de negen nummers geheel of overwegend gesproken tekst op een instrumentaal arrangement, en dat vind ik toch net wat teveel, hoe sterk die teksten ook zijn en hoe kleurrijk de begeleiding ook is.