Nas - King's Disease II (2021)

Label: Mass Appeal

9. Nobody (4:42)

met Lauryn Hill

10. No Phony Love (3:05)

met Charlie Wilson

11. Brunch on Sundays (3:51)

met Blxst

12. Count Me In (3:17)
  13. Composure (3:23)

met Hit-Boy

14. My Bible (3:48)
  15. Nas Is Good (2:19)
avatar van ThingMan
Vond King's Desease een sterk album met een scherpe Nas. Maar ben hier toch wel door verrast met ineens een vervolg. Ben daarnaast heel erg benieuwd naar het nummer EPMD pt .II met Eminem en EPMD. Vind het eerste deel van EPMD een heerlijk nummer namelijk. Ja, vind dat Nas goed bezig is. Blijft een van mijn favoriete MC's.

avatar van aminam19
Vond de eerste kings disease een redelijk album. Nas blijft een fijne mc ookal haalt hij al jaren niet meer zijn daadwerkelijke niveau. Heb verder niet gekeken of dit alleen maar Hit-boy producties zijn, hoop het niet, kleurt voor mij toch niet helemaal lekker samen.
Ben wel nieuwsgierig naar het nummer met lauryn hill! Dat kan een erg fijne samenwerking worden. EPMD met em kan mij dan weer gestolen worden, zal wel weer de standaard snelle robot flow zijn die eminem zich de laatste jaren al aanmeet. Maar laat mij graag verrassen.

aminam19 schreef:
Heb verder niet gekeken of dit alleen maar Hit-boy producties zijn.
Helaas wel.

avatar van Flipm0de
Na de eerste luisterbeurt lijkt het ongeveer op het niveau van deel 1 te zitten. Prima album, maar niks verrassends.

Het midden met Store Run, Moments, en Nobody is wel enorm sterk zeg… dat zijn nou de producties waar ik Nas op wil horen

avatar van MAS
MAS
Lauryn Hill's verse op nobody is top! Een hele fijne verassing dat ze rapt i.p.v. zingt!

Death row east

Rene1979
Als je wilt weten hoe je met beats een paar prima verses en rappers om zeep kan helpen, moet je Hit Boy om advies vragen… wat een rommel

avatar van Silky & Smooth
Eerste indruk is bijzonder goed. Hit-Boy produceert, net als op het vorige album, weer uitstekend. Nas vond ik op het eerste deel niet heel sterk, maar hij lijkt hier lekker in zijn vel te zitten. Hij rapt heel makkelijk en relaxed zonder dat het saai of vlak wordt. De samenwerking met Hit-Boy komt hierdoor een stuk beter uit de verf.

avatar van -marco-
Gaat niet zoveel mis op dit album. Nas is idd bijzonder relaxed in zijn flow en met de beats is ook niet zoveel mis.
Album springt er dan wel weer nergens echt uit, waardoor eea wat “gewoontjes” blijft.

Vet hip hop album, Death Row East, voor mij mogen ze nog een vol.3 maken!

avatar van ForWhomThePeteTolls
Vind dit echt zwaar beneden de maat, de producties zijn totaal niet mijn ding. Nas klinkt alsof hij verplicht wat rijmpjes op moet zeggen, tekstueel vind ik het ook niet overhouden. De track met EPMD en Em als schraal dieptepunt... Plichtmatige Nas, ongeinspireerde Erick and Parrish en Em die technisch ok klinkt en wat namedropt en verder een hoop poep eruit gooit. Ik ben misschien bevooroordeeld. Die guestfeatures voor de rest zijn het ook niet voor mij. Wat mij betreft gaat dit album de geschiedenis in als King's Disaster. Nas the nieuwe Rakim werd hij ooit genoemd... Misschien als hij voor het afgelopen millennium was gestopt. Afgrijselijk weer!

avatar van DopeLemon
Inderdaad weer matige en onrustige beats van Hit-Boy die het gemiddelde flink omlaag trekken. Nas heeft jammer genoeg wel vaker laten horen dat hij niet kritisch genoeg meer is op de producties. Wel vind ik Nas hier wat minder uitgeblust klinken dan op het eerste deel, met een paar onverwachtse uitschieters.

De beats die wel wat rustiger en wat ouderwetser zijn dan ook gelijk mijn favorieten, met Store Run als hoogtepunt.

avatar van Willemsb
Ik snap de negativiteit omtrent Hitboy’s beats niet. Maar ik ben dan ook een Nas-likker sinds day one. Deze man verveelt nooit. Op welke beat dan ook. Van Illmatic tot I Am, van Streets Disciple tot Life is
Good.

Lost Tapes II en King’s Disease van vorig jaar waren ook weer smullen geblazen met hoofdletter S. En B. Smullen Geblazen. Qbq 2 tha fullest weetooochhhh!! Kan niet wachten totdat ie weer naar NL komt. Repertoiretje, hoor.

avatar van Nr.4
Eerste luisterbeurt werd ik er best blij van. Vind de combi van Nas en Hit-Boy wel prima eigenlijk. Deze week nog eens verder in duiken.

avatar van Niek
Best positief verrast hierdoor. Snap niet zo goed dat iedereen zo klaagt over de beats. Vind ze zeker niet storend, soms misschien niet zo onderscheidend, maar met een scherpe Nas is dat niet zo'n probleem. Geen irritante refreintjes (op die Charlie Wilson na misschien), maar gewoon meer en minder geslaagde beats met een Nas die er wel zin in heeft. Je kan het slechter treffen..

avatar van Flipm0de
Charlie Wilson

Begin het album steeds beter en beter te vinden. Op het eerste gehoor geen uitschieters door de weinig onderscheidende producties, maar de lyrics zijn hier het hoogtepunt. Enige minpunten is het ontbreken van een harde banger a la Made You Look, en Brunch On Sundays is een automatische skip, maar verder een steady hoog niveau.

avatar van overmars89
Sfeervol plaatje wel, maar moddert iets te lang door.

avatar van 'rens.
Flipm0de schreef:
Charlie Wilson

Brunch on Sundays is heel kut ja

avatar van MJ_DA_MAN
De eerste zes nummers zijn bij vlagen weer vreselijk qua productie; daarna wordt het beter qua samplegebruik, maar bijna elk nummer heeft wel iets dat niet goed is/me niet ligt. Autotune, slechte drums (Hit-Boy's handelsmerk), zang. Het loopt gewoon nooit echt soepel. Deze combi van rapper en producer is het hem gewoon niet. Niet meer doen dus, Nas.

avatar van NL_RAPPIN
Kom maar op met deel 3

avatar van MJ_DA_MAN
Groeit, net als, deel 1 wel wat; voornamelijk het tweede deel is dus vrij aardig. Toch blijft Hit-Boy niet of niet echt de juiste producer voor Nas. Zijn samplegebruik is bij vlagen best goed, maar alles er om heen doet het hem gewoon niet. Teveel toeters en bellen. Ook slechte zang en autotune maken het alleen maar minder. Snap dat dit dingen van deze tijd zijn, maar het past gewoon niet op een Nas-album. Het kan, maar dan wel meer ingetogen.

avatar van Willemsb
Ik ben het niet met jou eens MJ_DA_MAN, maar dat ben ik eigenlijk nooit. Dus dit verbaast met eigenlijk niets.

avatar van Shelter
Toch benieuwd geworden na veelal niet geweldige Nas albums.
The Pressure begint al zeer matig, de productie is gewoon helemaal niet mijn ding. Nas rapt wat mat, zit weinig energie in.
Death Row East is iets beter, maar eigenlijk vind ik de deuntjes door de productie eerder afleiden dan iets toevoegen. Ook de scratches lijken een beetje op een kinderalbum of zo, het is geen vet scratch werk maar meer vrolijkheid maar niet op een positieve manier.
40 Side is het moment al dat je denkt, gaat dit op het hele album op deze manier door?
Al die space geluiden, ik vind het helemaal niks.
EPMD2, is echt verschrikkelijk. Ik kan het amper afluisteren.
Rare de beat is nice maar al die rare synthesizer geluiden er doorheen, echt waarom?
De beat switch halverwege is welkom maar dan zijn er weer die rare speelgoed geluidjes.
Alleen Store Run heeft nog enigszins een toffe productie, maar weer teveel achtergrond geluidjes, too much going on. Zonde had best wat ingezeten.
Moments krijgt nog een vermelding omdat het wellicht het slechtste nummer is wat Nas ooit gemaakt heeft.
Eindelijk een vet nummer met Nobody, beat is nice, raps passen goed. Lauryn Hill doet het ook goed.
No Phony Love is weer super slecht, wat een shit productie. Nas raps zijn weer weining enerverend, heel mat eigenlijk rapt hij op een zelfde toon het hele album door. Het refrein, my God serieus?
Daarna wordt het eigenlijk alleen maar dramtischer. My Bible is nog een verschrikkelijk dieptepunt.
Je zou bijna vergeten dat dit de eens zo geweldige rapper was van Illmatic.

Conclusie: 1 goed nummer de rest zwak tot heel slecht. Nee Nas ga ik niet meer proberen.

Rene1979
Hit Boy wordt kennelijk geroemd om zijn beats.. Ik kan met die ongeïnspireerde holle beats helemaal niks.. Had Sticks beloofd hem nog een kans te geven, maar het is rommel, kan dit niet waarderen. Zeker omdat Nas wel prima werk levert.

avatar van Shelter
ik vind Nas zelf ook niet heel tof hierop, het is heel flets en kwa teksten niet heel slecht maar ook geen momenten waarop ik zeg wow nice flow, rhyms etc.
Het is een album waar de afwisseling van de producties moet komen en juist die zijn verschrikkelijk.

Willemsb schreef:

avatar van Don Broccoli
Een van de lekkerste hiphopplaten van het jaar, als je het mij vraagt. Internationaal wordt deze ook gezien als een uitstekend album van Nas, dus de lage rating hier verbaast me een beetje.

avatar van Nr.4
Tof plaatje. Magic een stukje beter, maar kan toch wel genieten van KD2. Vooral Death Row East, track met Lauryn Hill en afsluiter Nas is good kunnen me zeer bekeren. Sowieso mooi dat Nas door al die projecten hier weer helemaal terug is in heavy rotation.

avatar van Tommoo
Check dan maar eens KDIII