Archspire - Bleed the Future (2021)

Canada
Label: Season of Mist

1. Drone Corpse Aviator (3:46)
  2. Golden Mouth of Ruin (4:05)
  3. Abandon the Linear (4:36)
  4. Bleed the Future (3:48)
  5. Drain of Incarnation (4:20)
  6. Acrid Canon (4:09)
  7. Reverie on the Onyx (3:47)
  8. A.U.M. (3:04)
avatar van ZAP!
Tweede track is op bandcamp alvast te horen.

avatar van Eddie
Ik zou gewoon de hele plaat gaan checken. Heerlijke maniakale death metal die je geen enkel rustpuntje gunt!

Van extreme death metal naar prachtige rustige passages. Niet voor iedereen vereist wel enige draaibeurten. Waanzinnig drumwerk met flitsend gitaar geweld. Met wat fantasie hoor je de voorliefde voor klassieke muziek van deze death metallers eel trrug. Verassend goede death metal

avatar van Eddie
Tussen alle lekkere platen van dit jaar door heb ik deze een beetje over het hoofd gezien. Zonde, want nu ik hem weer eens luister blijkt het nog steeds een monster van een plaat te zijn. Heerlijke maniakale Death Metal vol technische hoogstandjes.

avatar van Don Cappuccino
Documentaire over het schrijven en opnemen van Bleed the Future:

Bring Back The Danger (The Making-of Bleed the Future)

avatar van Eddie
Leuke docu over het creëren van de, in mijn ogen, één van de beste extreme technische death metal platen ooit! Voor mij klopt echt alles aan deze plaat, de grunts vallen perfect samen met de gitaarlijnen, het basswerk is werkelijk fenomenaal, en drummer houd de ziekelijke vaart er lekker in. Op de valreep is dit de nummer 1 plaat van het jaar geworden in huize Eddie.

avatar van gigage
Drone corpse aviator is mijn test traxk geworden want het valt niet mee voor elke speaker om die snelheid er in te houden zonder dat het een brij wordt.

avatar van exsxesven
Zo hoor ik mijn death metal graag.