Frans Bauer - Bauer Top 100 (2006)

Label: Sony

1. Heb Je Even voor Mij (3:18)
  2. 'n Ons Geluk (3:25)
  3. Jouw Hart Is Als Chocolade (3:33)
  4. Julio Medley (5:45)
  5. Zie Je Al Die Zonnenstralen (3:33)
  6. Jouw Ogen Stralen Als de Zon (3:30)
  7. De Luchtballon (3:12)
  8. Ay, Ay, Ay... 'N Beetje Amore (2:55)
  9. Eens Schijnt voor Jou de Zon (3:27)
  10. Torero (3:32)
  11. Ik Wil Met Jou Dansen (3:17)
  12. Zeven Rozen, Zeven Jaren (3:04)
  13. Eens Komt Er 'N Dag (3:42)
  14. Ik Kan Vandaag de Hele Wereld Aan (3:22)
  15. Jij Bent Mijn Leven (3:42)
  16. Duizend Rode Rozen (3:45)
  17. Dan Neem Ik Rozen voor Je Mee (3:27)
  18. Bedankt (3:37)
  19. 'N Moeder Ben Je Niet Maar Even (4:09)
  20. Heel Mijn Leven (Il Mundo) (3:20)
  21. Als Sterren aan de Hemel Staan (3:58)
  22. Op Rode Rozen Vallen Tranen (4:06)
  23. Verloren (4:38)
  24. Op Zoek Naar Jouw Liefde (3:38)
  25. Ik Kan van Jou Geen Afscheid Nemen (3:41)
  26. Wat Ik Je Zeggen Wil (3:45)
  27. Ik Zal Jou Nooit Meer Vergeten (3:19)
  28. 'n Beetje Liefde (2:50)
  29. Het Leven Is Te Mooi (3:49)
  30. Eens Komt Er voor Jou 'n Dag (3:55)
  31. 'n Dag Uit Duizend Dromen (3:44)
  32. Op Weg Naar het Geluk (3:44)
  33. Duizend Tranen Om Jou (3:30)
  34. Als Je Gaat (3:55)
  35. Morgen Schijnt voor Jou de Zon (3:17)
  36. Laat Mij Maar met Mijn Dromen (3:28)
  37. Waarom Heb Je Mij Verlaten (3:19)
  38. Toe, Kom Terug (3:11)
  39. Als een Moederhart Moet Huilen (3:23)
  40. Als een Meeuw in de Wind (4:31)
  41. Eens Schijnt Weer de Zon (3:30)

42. De Regenboog (3:19)

met Marianne Weber

43. Diep in Mijn Hart (3:33)

met Corry Konings

44. Met Jou naar het Paradijs (3:03)

met Corry Konings

45. Nu Zijn We Alle Twee Artiesten (3:29)

met Vader Abraham

46. Kijk in Mijn Ogen (2:33)

met Marianne Weber

47. Wat Ik Zou Willen (3:26)

met Marianne Weber

48. In Mijn Hart Bloeien Rode Rozen (3:20)

49. Jij en Ik (3:57)

met Corry Konings

50. Het Leven Blijft de Moeite Waard (2:40)

51. Zeven Brieven (3:49)

met Marianne Weber

52. Die Zomernachten van San José (3:18)

53. Mijn Hart (3:17)

met Marianne Weber

54. Zolang Je bij Me Bent (3:33)

met Marianne Weber

55. Geef Mij Nog Wat van Je Tijd (3:34)

met Corry Konings

56. Waar Je Ook Bent Geboren (2:33)

met Vader Abraham

57. Ik Zou Mijn Leven (3:38)

58. Elke Roos (3:10)

met Marianne Weber

59. Ik Leef Alleen voor Jou (3:19)

met Marianne Weber

60. Zwevend op de Zuidenwind (4:11)

met Corry Konings

61. Buenos Dias Weisse Taube (3:35)
  62. Bella Madonna (3:12)
  63. Wer an Träume Glaubt (3:36)
  64. Liebesbriefe (3:45)
  65. Adios Amore (2:59)
  66. Mein Herz Schlägt Bumm Bumm Bumm (2:45)
  67. Angela (3:55)
  68. Meine Allererste Grosse Sehnsucht (3:16)
  69. Weine Nicht Corinna (2:51)
  70. Ein Stück dem Himmel Nah (3:08)
  71. Ich Nehm den Letzten Zug (3:38)
  72. Das Lied der Verloren Herzen (3:10)
  73. Schau in Meine Augen (2:59)
  74. Ein Stern am Himmel Ist Noch Frei (3:25)
  75. Ich Träum von Dir Heut Nacht (3:37)
  76. Die Kleine Tür Zum Grossen Glück (3:35)
  77. Sommer in Paris (3:34)
  78. Ti Amo Goodbye (3:37)
  79. Grenzenlos (3:28)
  80. Wenn Es Nacht Wird in Avignon (3:08)
  81. Als Sterren aan de Hemel Staan [Live] (3:58)
  82. De Luchtballon [Live] (3:12)
  83. Ik Wil Met Jou Dansen [Live] (3:08)
  84. Op Rode Rozen Vallen Tranen [Live] (4:05)
  85. De Regenboog [Live] (3:21)
  86. Vanavond [Live] (3:42)
  87. Ik Pluk een Ster [Live] (3:16)
  88. 'n Lied voor Iedereen [Live] (3:53)
  89. Onze Droom (Bright Eyes) [Live] (3:32)

met Lee Towers

90. Zet de Tijd Maar Stil Vandaag [Live] (3:21)
  91. Alleen in 'n Droom [Live] (3:20)

met Marianne Weber

92. De Clown [Live] (4:59)

met Bassie

93. Als een Meeuw in de Wind [Live] (4:14)
  94. Duizend Dromen voor Jou [Live] (3:21)
  95. Mijn Hart Gaat Boem Boem Boem [Live] (3:10)
  96. Ik Ben Stapel op Jou [Live] (3:08)
  97. Ik Heb een Wens (Heal the World) [Live] (5:55)
  98. Adios Mexico [Live] (3:07)
  99. Hasta La Vista [Live] (3:11)
  100. De Show Is Nu Ten Einde [Live] (6:43)
0,5
niet echt mijn ding... in zijn genre en voor de mensen die van deze soort muziek houden is hij wel goed... voor mij persoonlijk 1,5 sterre..

avatar van kaztor
De Show Is Nu Ten Einde...

Kon dat maar van z'n carrïere gezegd worden...

avatar van sq
sq
.. en ik maar denken wat we moeten met zo´n titel (ik dacht eerst nog dat het een topic-titel was): ... een CD met 100 nummers

avatar van Paap_Floyd
Volgens mij hadden we het gewoon over de cd hoor... die ik mijn vader cadeau ging geven. Maargoed...

avatar van Sjaan
Zonde van je geld...maar even serieus,het is toch wel apart dat hij 100 nummers op een cd zet...

ja,en overbodig

avatar van platedraaier
Sjaan schreef:

Nee hoor, dit is een boxje van 5 cd`s en zo heb je ook de hazes top 100 en de BZN top 100 en niet zo lang geleden de Rieu top 100.
En dan kan ik je ook nog vertellen dat er ontzettend veel oudere mensen zijn dit dit allemaal heel erg kunnen waarderen. Dat is dan ook de doelgroep. Niks mis mee. En al zeker niet overbodig. Prima cadeau.

avatar van kaztor
Ach, ik weet eigenlijk precies hoe het dan gaat: Cd 1 gaat non-stop aan, Cd 2 mag soms eens meedoen en de andere cd's blijven in het doosje. Ik snap het dan ook niet allemaal: Van het beste naar slechter.

avatar van brooklyn
kaztor schreef:

en van 41 naar 60 zijn ook nog eens de nummers met andere artiesten, lekker lullig voor die mensen dat ze niet hoger staan

Ik denk dat je het 'top 100' gehalte niet te serieus moet nemen, het zijn gewoon 100 tracks van deze rasartiest

5 uur 56 frans bauer, ga der maar aan staan

ik denk dat de meerderheid al die duitse versies ook weinig boeien

kortom, leuke uitgave voor de fans, had met 2 cd's ook wel volstaan

Wammel
Leuk dat er ook wat duetten bij staan. Dan valt het misschien op wanneer Frans een ander nummer ten gehore brengt. Anders maakt het m.i. geen bal uit of je 100 nummers achter elkaar draait of 10x de eerste 10. Er is normaliter geen enkel verschil waarneembaar.

avatar van platedraaier
@joy - Dat van die duitse nummers daar zou je best gelijk in kunnen hebben.

Wammel schreef:

Dit is werkelijk een heel domme opmerking. Jij hebt duidelijk nog nooit naar Frans Bauer geluisterd. Er zit wel degelijk variatie in de nummers. maar ja, je moet er wel naar luisteren, anders hoor je dat niet.
De opmerking die jij plaatst, kan werkelijk iedereen roepen die niet van een bepaalde artiest of genre houdt.
Een verzamelaar van de Beatles, Pink Floyd, Dire Straits, The Exploited, Miles Davis nou en ga zo maar door. Als je niet van de muziek houdt, dan roep jij dus maar gewoon dat het allemaal op elkaar lijkt.
En dat klopt dan ook nog voor jou.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat er wel degelijk een grote doelgroep voor deze muziek is en dat je daar ook respect voor zou kunnen tonen. In verzorgingstehuizen en binnen de geestelijk gehandicapte instellingen scoort een artiest als Frans Bauer erg hoog. En bij vele huisvrouwen en ander "gezellig"volk ook.

Joy
het lijkt ook alemaal op elkaar en het is ook allemaal hetzelfde, het is namelijk franske bauer en dan weet je wat je krijgt, simpelweg omdat dat het genre is waarin de man zich bevind en daar zit geen enkele progressie in, hoeft ook niet

das waarschijnlijk ook de reden waarom hij het zo goed doet onder bejaarden, niet te moeilijk, makkelijk te onthouden, herkenbaar en niet te betrappen op vernieuwing

van mij maggie

avatar van kaztor
Die Duitse versies zijn vrijwel altijd bestaande Nederlandse nummertjes voorzien van Duitse vertaling. Dan krijg je zoiets als Wann Sterne An Der Himmel Stehen.

chrismusic
kaztor schreef:

En ga je er nog aan beginnen

kaztor is stiekum bauers impressario en tekstschrijver ;P

Wammel
platedraaier schreef:
@joy - Dat van die duitse nummers daar zou je best gelijk in kunnen hebben.

Platedraaier werpt zich hier wel heel erg nadrukkelijk op als protector van Frans Bauer.
Ik weet niet wiens belang ik schaad op het moment dat ik zeg dat ik alle nummers op elkaar vind lijken, maar zeker niet die van de doelgroep. Voor hen kan het kennelijk niet homogeen genoeg zijn. En dat maakt ook niet uit. Dat is alleen maar gemakkelijk.

Lekker uit je dak gaan met Frans. "Héé? Dit is Op Rode Rozen Vallen Tranen. Die hadden we toch al gehad of nie dan? Nee dat was Dan neem ik Rozen voor je mee! Of toch Duizend Rode Rozen? Nou ik weet het niet meer maar het is wel gezellig"
Hoe dan ook. Ik ben van mening dat ik Frans Bauer noch zijn aanhang schoffeer als ik zeg dat ik amper onderscheid hoor tussen het ene en het andere nummer. Dat is gewoon zo.
Ik heb, geloof ik, ook nooit eerder gelezen dat een plaat beoordeeld moet worden met in het achterhoofd respect voor de doelgroep. Dat zou het bespreken van wat dan ook behoorlijk complex kunnen maken. Eerst bepalen wie de doelgroep is en dan heel voorzichtig, zonder ook maar iemand tekort te willen doen (met name de doelgroep), daar iets over gaan zeggen.

Tot slot, om iedereen gerust te stellen, durf ik dus het volgende te beweren. Ja ik heb respect voor iedereen in deze samenleving dus ook gehandicapten, bejaarden én huisvrouwen en Ja ik vind alle nummers van Frans Bauer op elkaar lijken.

0,5
sorry Frans , je lijkt me best wel een sympathieke meneer , maar jou muziek is helemaal niet mijn ding , ze lijkt wel van de lopende band gerold , zo inhoudloos .

Joy schreef:
kaztor is stiekum bauers impressario en tekstschrijver ;P

Je kunt ook te ver gaan he!

Father McKenzie
kaztor schreef:
De Show Is Nu Ten Einde...

Kon dat maar van z'n carrïere gezegd worden...

Het is een lieve jongen, hij helpt oude vrouwtjes de straat over te steken....

avatar van judgepaddy
Ik vraag me af hoeveel laag stemmers daadwerkelijk de moeite hebben genomen zich door al deze nummers heen te worstelen.
Ik zou het zonde van mijn tijd vinden.
Wellicht hebben een heleboel mensen het rijtje Frans Bauwer Cd's een 0.5 gegeven om,... tsja om wat eigenlijk?
Om hun aantal stemmen te verhogen wellicht?

avatar van bikkel2
Heeft stemmen zin op dit soort platen ?? Het is misschien een manier om het fenomeen Bauer even flink af te zeiken .
Feitelijk heeft het weinig zin , want de man doet al jaren hetzelfde ,maar kan rekenen op een grote schare fans van alle leeftijden en uit alle hoeken en gaten .Van hem zijn we dus voorlopig nog niet af .
Ik probeer zoveel mogelijk de confrontatie met zijn muziek uit de weg te gaan . Het leven is al zwaar genoeg .

avatar van papsie
Niemand is verplicht om naar deze muziek te luisteren, zo hou ik ook veel minder van Pink Floyd of ander fraais maar als ik mijn mening kwijt wil over dat soort muziek zal ik het eerst wel aandachtig beluisteren. Frans Bauer daarentegen is voor mij ontspannende muziek, waar je niet per sé aandachtig hoeft naar te luisteren, maar de ontspannende deuntjes maken mij in elk geval vrolijk.

avatar van B.Robertson
Frans is live op z'n mooist. Ik ken wel een paar deuntjes van de box.

avatar van nuf
nuf
Top 100? hij heeft meer dan 100 liedjes? vraag me af hoe kut de nummers zijn die hier niet in staan...

Trouwens hebben echt niet alle stemmers hier de hele plaat gehoord, dan moet je ook niet stemmen.

avatar van Sjaan
Een nummer gehoord = hele cd gehoord.....