Parquet Courts - Sympathy for Life (2021)

geen stemmen

Label: Rough Trade

1. Walking at a Downtown Pace (4:46)
  2. Black Widow Spider (2:50)
  3. Marathon of Anger (4:35)
  4. Just Shadows (3:56)
  5. Plant Life (5:50)
  6. Application / Apparatus (4:36)
  7. Homo Sapien (2:55)
  8. Sympathy for Life (2:50)
  9. Zoom Out (3:02)
  10. Trullo (3:01)
  11. Pulcinella (6:44)
  • vanaf vrijdag 22 oktober te koop
avatar van VladTheImpaler
Van de week dacht ik nog, het wordt tijd dat Parquet Courts met een nieuw album komt. En dan word ie vandaag gewoon aangekondigd, top! Walking at a Downtown Pace is gelijk een geweldige eerste single. Die rollende bass in combinatie met die smerige riff, lekkah man.

avatar van Mausie
VladTheImpaler schreef:
Die rollende bass in combinatie met die smerige riff, lekkah man.

Heerlijke vintage Parquet Courts, deze boys stellen nooit teleur

avatar van coldwarkids
De eerste single Plant Life komt al enige tijd voorbij op de radio en duurt daar ruim 10 minuten. Hier is het blijkbaar gehalveerd en waarschijnlijk opnieuw ingespeeld puur voor dit album.

avatar van JVT
JVT
Black widow spider is ook uit, klinkt anders maar toch ook weer lekker. Fijne band toch!!

avatar van Rain King
JVT schreef:

Zo "anders" vind ik 't niet klinken hoor, lijkt erg veel op bijv. Psycho Structures. Desalniettemin een erg lekker schurend nummer.

avatar van Burning Kingdom
Rain King schreef:

Daarnaast heeft het refrein van Walking at a Downtown Pace veel weg van Human Performance. Wel één van de albums van dit najaar waar ik naar uit zie.

avatar van Juveniles
idd, dit album kan het najaar onvergetelijk maken. Maar ik zou toch zweren dat deze jongens uit het Verenigd New York komen.
Walking at a Downtown Pace is hoe dan ook bezwerend goed.