Sylvie Kreusch - Montbray (2021)

Belgiƫ
Label: Sony

1. Falling High (5:31)
  2. Shangri-La (3:57)
  3. Wild Love (5:23)
  4. Walk Walk (4:51)
  5. Interlude (1:45)
  6. Ending Up Alone (3:15)
  7. All of Me (4:41)
  8. Hear This Choir (0:56)
  9. Haunting Melody (3:15)
  10. Girls (3:56)
  11. Let It All Burn (3:27)
  12. Who Will Fall (Here Into My Arms) (4:15)
avatar van davevr
Ik begin haar echt beter en beter te vinden. Die groeit echt,die nummers zijn wat ruw en onaf en gepolijst tegelijk.

avatar van metalfist
Let It All Burn vind ik echt een fenomenaal goede single, zeker in vergelijking met eerder werk. Op haar (officiële?) Youtube kanaal staan nog een aantal nummers van op deze plaat, dus binnenkort maar eens wat meer checken.

Sylvie Kreusch is absoluut van het beste wat popmuziek dezer dagen te bieden heeft in ons land.
Ik zag ze deze zomer al live, het is enkel wachten op de doorbraak die er sowieso gaat komen na de release.

avatar van Lambchop

Ze is dan ook Belgisch.

avatar van Lambchop
Amaiiii

avatar van Grizzly Bear
Nu net aangezet, en op het eerste gehoor doet het me soms denken aan Lana Del Rey, als compliment. Gisteren las ik over haar in OOR en dacht nog: die zal (als ex van) wel niet met Balthazar touren, al zou het muzikaal goed aansluiten. Ik zie dus net dat ze in het voorprogramma staat... Kortom: gaan we zien in Amare binnenkort.

avatar van -SprayIt-
Uitermate leuk plaatje dit. De laatste dagen regelmatig de revue laten passeren en elke keer weer verrassend, fris en sprankelend. Mooie ontdekking!

avatar van metalfist
Grizzly Bear schreef:
Haar ex speelt zelfs even mee in de videoclip van Let It All Burn.

metalfist schreef:
Haar ex speelt zelfs even mee in de videoclip van Let It All Burn.

Ex?!...

avatar van henrie9
Een der sfeervolste gebrokenhartplaten van 2021 is die van Sylvie Kreusch. Sylvie slaagt erin de harde emotionalteit van de breuk met lief Maarten Devoldere van Balthazar op een rijtje te zetten in het Normandische Montbray. In plaats van een breakupplaat transformeert 'Montbray' zich geleidelijk in persoonlijke 'healing'.

Hiermee is de groei van Sylvie, ooit achtergrondzangeres, definief geconsolideerd als zwoele frontvrouwe. Al twijfelt ze soms nog over haar verworven leadership, dit gaat haar zoveel beter af. Als terugbladerend in een heel persoonlijk dagboek, ontrolden zich haar prachtige mystieke songs, daar in en door de natuur van Montbray. Sylvie Kreusch, verknochte Bowie-fan, nu tegelijk zwevend in hetzelfde dromerige, sensuele universum als Amatorski, Won Ton Ton en Charlotte Gainsbourg. Boosheid, woede en tranen werden losgelaten en uiteindelijk omgezet in een warme atmosferische stand-upplaat van topklasse. Hoor aan de ene zijde van het spectrum de woede, mét gelatenheid in de video van 'Let It Burn', daar aan het kolkende water nabij de Mont Saint Michel. Beleef aan de andere zijde in dezelfde wateren de mysterieuze passie van -zie ook hier zeker de video!- 'Wild Love'. Gevoelens van tristesse en de soms tegengestelde opwindende scores gaan tegen elkaar in, gaan op en neer, zoeken altijd weer naar liefde. Soms helpt daarbij zelfs, trouw en blaffend, de hond, positief en krachtig , in 'Walk Walk'.

Meeslepend catchy album. Sylvie Kreusch communiceert met zonder meer schitterende, heerlijk gedempte popsongs. Laat Maarten Devoldere dus maar gerust, Sylvie heeft zichzelf helemaal teruggevonden! Fonkelend nieuwe ster aan het firmament.

gerre schreef:

Klinkt lekker maar beste op pop gebied?
Dat lijkt me niet, deze dame lijkt heel erg op Lana del Rey, als we het dan over pop hebben dan is Lana de ongekroonde koningin

avatar van henrie9
Grootfaas schreef:

Klinkt lekker maar beste op pop gebied?

Volgens mij heeft Gerre het over 'van het beste', daar hoort uiteraard Lana wel bij. Doet me trouwens terugdenken aan Lana's beginperiode, toen had ook zij, jammer, wel wat moeite om haar plaats vooraan in het poppeloton erkend te zien.

Ik had het ook over...ons land.
Lana is mijn ding niet. Te zeurderig en na een tijdje toch ook ééntonig. Ik zie en hoor ook geen enkele link, mijn excuses. Wellicht maken mensen die vergelijking omdat Lana superbekend is.

Ah I see.
Maar Lana of niet, ik vind het een mooi debuut van Sylvie. En nee hoor ik maak niet de vergelijking omdat Lana bekend is (ik luister meer naar de wat minder bekende muziekjes) maar ik zie overeenkomsten.

avatar van Monsieur'
Zij mag vaker uit elkaar gaan. Schitterende Franse plaat, helemaal de stemming en genre waar ik de laatste tijd verzot op ben. Sensueel, ritmisch, lief maar ook broeierig en boos is Sylvie op Montbray.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Monsieur' schreef:

Ex?!...
Ze zijn in 2019 uit elkaar gegaan, maar ze zijn nog steeds bevriend.

CHIEP schreef:
Ze zijn in 2019 uit elkaar gegaan, maar ze zijn nog steeds bevriend.

Hoe ongemakkelijk om Let It All Burn te spelen waar Devoldere gewoon bij staat haha! Ook al speelt 'ie in de clip, schaamteloos wel.

avatar van SilverGun
Walk Walk staat echt meerdere keren per dag op, heeerlijke track

avatar van Pinsnider
Ik had het ook over...ons land.

Goed zo Gerre, pak ze, die Lana-dwepers.
Dit is gewoon een paar klassen leuker en genietbaarder. Wat een ontzettend toffe sfeer en wat een heerlijke luisterervaring!!!