Lil Nas X - MONTERO (2021)

Pop / Hip-Hop
Label: Columbia

1. Montero (Call Me by Your Name) (2:17)
  2. Dead Right Now (3:41)
  3. Industry Baby (3:32)

met Jack Harlow

4. That’s What I Want (2:23)
  5. The Art of Realization (0:24)
  6. Scoop (2:54)

met Doja Cat

7. One of Me (2:41)

met Elton John

8. Lost in the Citadel (2:50)
  9. Dolla Sign Slime (2:25)

met Megan Thee Stallion

10. Tales of Dominica (2:26)
  11. Sun Goes Down (2:48)
  12. Void (4:08)
  13. Don’t Want It (2:10)
  14. Life After Salem (3:30)
  15. Am I Dreaming (3:03)

met Miley Cyrus

avatar van Flipm0de
Niet vaak geinteresseerd in pop albums, maar met alle hype rond deze man toch wel even de moeite genomen om het een spin te geven.

Montero en Industry Baby zijn lekkere pop tracks en bijbehorende video's zijn nog beter. Heerlijk om te zien hoe mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn.

Het nummer met Elton en die met Megan zijn ook best prima, maar verder niet een heel spannend album, al ook zeker niet slecht.

MONTERO > Certified Lover Boy

avatar van Kos
Kos
Wat een ellende is dit.

avatar van Michiel Cohen
Volgens mij weet hij niet helemaal wat hij wil. Het is van alles wat.

Ondanks dat Lil Nas X tot de meest gestreamde artiesten van dit moment behoort (nr. 6 van de wereld op Spotify), staan hier verassend weinig reviews van zijn debuutalbum. Zonde, want dit is echt een geweldige plaat!

Lil Nas X is zo divers en weet zo veel verschillende stijlen te combineren; pop, R&B, hiphop, rock en country. Het is echt van alles door elkaar zonder dat het irritant of onsamenhangend wordt. Ook de teksten en videoclips zijn steengoed (en zorgen natuurlijk voor de nodige commotie in het conservatieve Amerika).

Hoogtepunten van dit album: Dead Right now, Industry Baby, Thats what I want, Tales of Dominica, Void en Am I dreaming (met Miley Cyrus).

Dit album staat dus vol met (potentiële) hits! Persoonlijk één van de beste albums van 2021 (so far)…