Dope Lemon - Rose Pink Cadillac (2022)

Australië
Label: BMG

1. Rose Pink Cadillac (4:21)
  2. Kids Fallin' in Love (3:47)
  3. Howl with Me (4:19)
  4. Stingray Pete (4:25)
  5. Sailor's Delight (6:27)
  6. Every Day Is a Holiday (5:53)
  7. Lovesick Brain (4:50)
  8. High Rollin (5:58)

met Louise Verneuil

9. God's Machete (6:41)
  10. Shadows in the Moonlight (6:36)
avatar van vigil
1ste single Stingray Pete vind ik bijzonder lekker.

avatar van musicfriek
Heerlijke vibe heeft dit album, lijkt me een ultiem zomeralbumpje

avatar van Zwaagje
De vibe is prima, maar na één vluchtige luisterbeurt weet ik niet of ik er iets mee kan. Ik geef het nog een aantal draaibeurten.

avatar van GrafGantz
musicfriek schreef:
Heerlijke vibe heeft dit album, lijkt me een ultiem zomeralbumpje

Vond het al zo vreemd begin januari, maar in Australië is het natuurlijk hoogzomer nu

avatar van Minneapolis
Na 4 x draaien vind ik de eerste 6 nummers erg leuk.
De opener klinkt wat makkelijk maar wel lekker catchy en erg vrolijk makend. Ik krijg nog meer zomer gevoelens bij Kids fallin' in love. Het fijne zit 'm in in het fijne ouderwetse koortje en het trage tempo.
Howl with me leunt natuurlijk voor het overgrote deel op de funky tonen van Chackachas' Jungle Fever (garantie voor een lekker nummer). Stingway Pete laat voor het eerst een wat minder vrolijk geluid horen. De vervormde gitaar had meer aandeel mogen hebben van mij.
Sailor's Delight is mijn favoriet op dit moment. De lome hypnotiserende bas en wederom de elektrische gitaar stelen hier de show. 6,5 minuut is wel wat aan de lange kant.
Every Day Is a Holiday moest ik een paar keer horen om te waarderen, maar wat een relaxed nummer. Vooral de synthesizer maakt hier het nummer.
Helaas vind ik weinig aan die laatste 4 nummers, maar we gaan niet zuur doen om Dope Lemon.

avatar van ArnoldusK
Minste solo-album van d'n Angus tot nu toe. Na het fenomenale Honey Bones gaat het lichtjes bergafwaarts. Hij lijkt zich er hier een beetje makkelijk vanaf te maken (twee Jungle Fever in je nummers samplen? zie 'Home Soon'), weinig écht pakkende riffs. Productie lijkt ook beetje magertjes. Enige hoogtepunt is het afsluitende nummer. Heerlijk repetitief en mysterieus, waar hij inspiratie opgepikt lijkt te hebben bij John Maus' Hey Moon....

avatar van Jeanne d’Arc
Dope Lemon (Angus Stone en band) krijgt al aardig de reputatie geen echt slechte albums te produceren. Ook Rose Pink Cadillac klinkt vertrouwd, hoewel ik persoonlijk de vorige albums wat beter vind. Niettemin een prima album met een fantastische afsluiter.

avatar van Booyo
Een fantastische afsluiter. Een geweldig Sailor's Delight en al met al een zeer lekker album.