Vels Trio - Celestial Greens (2021)

geen stemmen

Jazz / Rock
Label: Rhythm Section

1. Dormant Daze (2:25)
  2. The Wad (5:13)
  3. A Safe Space for Mates (0:12)
  4. Mcenroe (7:12)
  5. May as Well Be (4:00)
  6. Pop Stuff (4:36)
  7. 40.2 (1:36)
  8. The Winter Games (6:15)
  9. Quick Zeus (4:17)
  10. Ceegee (0:40)
  11. Celestial Greens (5:30)
  • vanaf vrijdag 29 oktober te koop
avatar van Mssr Renard
Deze gave band (trio) bracht een veelbesproken en bijna legendarische EP uit in 2017, daarna nog een single (WAD) en toen was het jaren stil. De EP is nog wel gereissued, maar dit is natuurlijk veel fijner.

Een echt full-length album. Mooi speelduur, ideaal voor een LP, maar deze natuurlijk ook gewoon te streamen tegen die tijd.

Voor degenen die Vels Trio niet kennen; denk aan seventies fusion ala Soft Machine maar dan wat moderner zoals bijvoorbeeld Ruby Rushton. De bezetting is bas/drums/toetsen. Dus wel fusion, maar niet echt rock, maar fusion is op deze site niet echt aan te geven, dus maar jazz-rock.

Ik ben benieuwd, en ik hoop jullie ook.