Days of Thunder (1990)

Label: Geffen

1. David Coverdale - The Last Note of Freedom (4:45)
  2. John Waite - Deal for Life (4:35)
  3. Tina Turner - Break Through the Barrier (4:47)
  4. Chicago - Hearts in Trouble (5:16)
  5. Cher - Trail of Broken Hearts (4:33)
  6. Guns N' Roses - Knockin' on Heaven's Door (5:35)
  7. Elton John - You Gotta Love Someone (5:01)
  8. Maria McKee - Show Me Heaven (3:56)
  9. Apollo Smile - Thunderbox (3:47)
  10. Joan Jett and the Blackhearts - Long Live the Night (3:55)
  11. Terry Reid - Gimme Some Lovin' (5:02)
avatar van grovonion
Wat heb ik deze CD (overgenomen op cassette) toch platgedraaid. Heerlijke nummers met Show Me Heaven als absolute kers op de taart. Vind ik nog steeds een van de mooiste liedjes ooit. Ik herinner me nog de clip met een schuchtere McKee in het wit.

avatar van Thunderball
Dit album destijds louter gekocht voor het nr van Cher waarvan gezegd werd dat het verder nooit op singel of een regulier album zou verschijnen. Tijdje later werd het echter als singel opvuller gebruikt (Grrr!).

Voor de rest uiteraard, wanneer het je gaat om de originele score te kunnen horen, waardeloos soundtrack album met slechts doorsnee popsongs en covers, of al eerder/elders uitgebrachte nummers.

avatar van vielip
Ik hoorde vandaag puur toevallig Last note of freedom van David Coverdale. Ik ken toch vrij veel van wat de beste man heeft uitgebracht maar deze heb ik blijkbaar compleet gemist. En da's jammer want het is een geweldig nummer! Had best op één van de vele Whitesnake verzamelaars mogen staan. Zal wel iets met rechten te maken hebben vermoed ik. Aan de kwaliteit van het nummer kan het niet liggen in ieder geval.

avatar van B.Robertson
Last Note of Freedom is een single geweest. Staat verder alleen op een bootleg-compilatie met rariteiten van David Coverdale. Die single lijkt me iets om op een platenbeurs te zoeken of desnoods het complete album, weergave op YouTube is niet optimaal.

David Coverdale - The Last Note Of Freedom (CD, Single) | Discogs

Whitesnake - Rarities (CD, Unofficial Release) | Discogs

avatar van gigage
Daarnaast stond er nieuwe GnR muziek op, wat het album destijds wel interessant maakte. Ik weet ook niet of dat het dezelfde versie is van het later op use your illusion II verschenen nummer.

avatar van gigage
En die Terry Reid zou eigenlijk de zanger worden bij Led Zeppelin in de sixties. Zo is er bij elke verzamelaar wel een leuk verhaal.

avatar van B.Robertson
Inmiddels de CD in huis, valt nog wel aan te komen. Schept de verplichting alles na het openingsnummer te luisteren wil ik er een rating aan toekennen. John Waite kan me zeker bekoren en zoiets als Show Me Heaven vind ik ook niet verkeerd. De rest is ter kennisgeving aangehoord. Volgende week zondag is er platenbeurs in de IJsselhallen Zwolle; toch maar eens bij Whitesnake sneupen voor die CD-single van David Coverdale.

avatar van musicfriek
Zat me suf te zoeken naar het nummer Show Me Heaven van Maria McKee bij haar reguliere albums, maar toen schoot het me ineens te binnen dat het bij deze film hoorde, ze komt binnenkort met een nieuw album en nu ik Show Me Heaven nu weer hoor, man, wat een prachtplaat blijft dat toch

Zal deze soundtrack eens opspeuren, want op tracks 6, 7 en 8 na ken ik nagenoeg de rest niet. Die van Tina Turner zegt me echt niks terwijl ik dacht wel alles van haar te kennen.

avatar van Arjan Hut
Net gevonden op een platenbeurs, 1 euro. Voor de AOR-liefhebber een hebbedingetje, met name de songs van Coverdale, Waite & Chicago. Verder een lekkere commerciële rock-verzamelaar voor die tijd, ik ben er blij mee.

Zeker een welkome aanvulling!

avatar van Funky Bookie
Dit is gewoon een fijn "luistert lekker weg" album met een aantal AOR nummers.
Uitschieters zijn McKee en GnR.

avatar van gigage
Last note of freedom heet Driver pt. 2 op Terry Reid's solo album, terug te vinden op sptfy, maar is lang niet zo mooi als die van DC.

avatar van Guillaume
Een cd die ik vroeger grijs gedraaid heb. Stuk voor stuk heerlijke nummers, met Coverdale en McKee als toppers. Kan me niks van de film herinneren.