Siouxsie & The Banshees - Twice Upon a Time (1992)

Alternatieve titel: The Singles

Label: Polydor

1. Fireworks (4:23)
  2. Slowdive (4:18)
  3. Melt! (3:47)
  4. Dear Prudence (3:51)
  5. Swimming Horses (4:04)
  6. Dazzle (5:30)
  7. Overground (3:51)
  8. Cities in Dust (4:07)
  9. Candyman (3:43)
  10. This Wheel's on Fire (4:03)
  11. The Passenger (4:09)
  12. Peek-A-Boo (3:10)
  13. The Killing Jar (3:59)
  14. The Last Beat of My Heart (5:26)
  15. Kiss Them for Me (4:29)
  16. Shadowtime (4:20)
  17. Fear (Of the Unknown) (4:19)
  18. Face to Face (4:23)
Doet zeker niet onder voor de eerst verzamelaar, ik vind deze zelfs nog iets meer uitgewerkt en afwisselender.
Nummers als 'Fireworks', 'Cities in dust' en 'Candyman' blijven geweldig. En natuurlijk ook niet te vergeten de geslaagde Iggy Pop cover 'The passenger'.

Geef mij maar 'The Killing Jar' als all time favorite

Sheplays
Ha, iemand heeft een nieuw clipje geplaatst bij Swimming Horses? Zien we daar ene Robert Smith als achtergrondpaardje?

Beste verzamelaar van Siouxsie overigens, van mij 5*

Favoriet is natuurlijk Swimming Horses maar ook Fireworks, Melt, Cities in Dust, Face to Face en ook wel de cover van the Passenger.

avatar van freddze
Je noemt hier zowat ook mijn favorieten op, maar je bent er wel nog eentje vergeten...

Dazzle

Sheplays
Uiteraard

Ze zijn beide goed; ook Once Upon A Time; staat Israel op.

avatar van Castle
Overground overduidelijk mijn favoriet.
Ik zou het geweldig vinden als die eens vet geremasterd werd!!
minpunt: geen Israel

avatar van dix
dix
Overground ís vet geremasterd.... héél vet ...

ga eens op zoek naar het origineel ... staat op het debuut 'The Scream'

Israel staat op Once upon a Time 1

avatar van kaztor
Top-verzamelaar van een begenadigde punk/goth-prinses!
Het andere deel is ook een must!!

avatar van Reint
Het handige aan deze verzamelaar is dat het alle singles van na 1982 omvat, een tijd waarbij (volgens mij) vrij wisselvallige werden uitgebracht. Dan hoef je dus niet al die albums te kopen als je het essentiele van die periode wilt hebben.