Richard Ashcroft - Acoustic Hymns Vol 1 (2021)

geen stemmen

Label: BMG

1. Bittersweet Symphony (7:11)
  2. A Song for the Lovers (5:06)
  3. Sonnet (4:20)
  4. C'mon People (We're Making It Now) (4:54)

met Liam Gallagher

5. Weeping Willow (4:06)
  6. Lucky Man (4:37)
  7. This Thing Called Life (5:26)
  8. Space & Time (5:00)
  9. Velvet Morning (5:03)
  10. Break the Night with Colour (4:34)
  11. One Day (4:34)
  12. The Drugs Don't Work (5:39)
  • vanaf vrijdag 29 oktober te koop
avatar van Poles Apart
Met vrouwtjelief Kate (ex-Spiritualized) op de (oude) hoesfoto, herkauwt Mad Richard een selectie van z'n meest bekende nummers:

Bittersweet Symphony

De inspiratie is wel op. Wellicht weer tijd voor de volgende Verve-reünie?

avatar van milesdavisjr
Waarschijnlijk een idee van de platenmaatschappij. Nog iets eruit persen om wat centjes te kunnen verdienen aan de tanende carrière van Ashcroft. Man's solo oeuvre heeft al enige tijd een dalende lijn te pakken, een reünie met zijn oude bandleden (de vierde terugkeer wordt dat dan) zal binnenkort wel aangekondigd worden. Hoewel de heren elkaar niet kunnen luchten of zien zal voor een mooi geldbedrag dergelijke principes wel opzij gezet worden. Over dit plaatje; zit men hier nog op wachten, of ik moet verast worden maar het zou mij verbazen als deze opzet nog iets zal toevoegen aan de songs.

avatar van OOOOO
Wat een uitverkoop. En dan die hoes, slechter dan de gemiddelde bootleg. En bijna alleen maar nummers van Urban Hymns, terwijl de Verve platen daarvoor vele malen beter waren... maar ja, er moet een beetje geld in het laadje komen. Een verve reunie, laat beter maar zitten, dan worden toch ook alleen maar die saaie nummers gespeeld.

avatar van Michiel Cohen
Deze sla ik maar over als die uitgebracht word. Heb het niet zo op opgewarmde kliekjes.