She Drew the Gun - Behave Myself (2021)

Label: Submarine Cat

1. Origin Song (4:07)
  2. Next on the List (2:39)
  3. Behave Myself (3:19)
  4. Diamonds in Our Eyes (3:16)
  5. Cut Me Down (3:31)
  6. Class War (How Much) (3:28)
  7. Panopticon (5:22)
  8. Innerspeak (3:58)
  9. All Roads to Nowhere (4:21)
  10. The Rose's Tale (4:11)
avatar van Lura
Oorspronkelijk begon She Drew the Gun als een soloproject van singer-songwriter Louisa Roach uit Liverpool. Uiteindelijk formeerde ze begin 2015 een live band en ging als supporting act op toer met The Sundowners. Een jaar later, als hoofdact, zorgden optredens op Glastonbury en SXSW festival voor grotere naamsbekendheid. Ook verscheen dat jaar het uitstekende debuut Memories of the Future. Naast Roach bestaat de huidige samenstelling van de band uit Jack Turner (bas, lead gitaar), Lucy Styles (toetsen, synthesizer, gitaar, achtergrondzang), Jimmy Moon (gitaar) en Abbi Phillips (drums, percussie, achtergrondzang). Frontvrouw Roach omschrijft zich kort en bondig als working class, socialist, feminist en moeder van een kindje. Vorige maand stapte ze in het huwelijksbootje met haar vriendin Dawn Georgeson. Net als Nicola Kearey van Stick in the Wheel verwoordt ze in haar teksten haar socialistische en working class achtergrond. Behave Myself is opgenomen met Ross Orton (Arctic Monkeys, The Fall, The Kills) en bevat maatschappelijke thema’s als corruptie, misbruik en de voortdurende kloof tussen arm en rijk, die tijdens de pandemie alleen maar verergerd zijn. Waar Kearey folk brengt met een punk attitude, brengt Roach vooral pop met een punk attitude. Songs die net als op de twee eerdere albums weer snel onder huid kruipen.