Hans Zimmer - Dune (2021)

Duitsland
Score
Label: WaterTower

1. Dream of Arrakis (3:08)
  2. Herald of the Change (5:01)
  3. Bene Gesserit (3:54)
  4. Gom Jabbar (2:00)
  5. The One (2:30)
  6. Leaving Caladan (1:55)
  7. Arrakeen (2:16)
  8. Ripples in the Sand (5:14)
  9. Visions of Chani (4:27)
  10. Night on Arrakis (5:03)
  11. Armada (5:09)
  12. Burning Palms (4:04)
  13. Stranded (0:58)
  14. Blood for Blood (2:29)
  15. The Fall (2:32)
  16. Holy War (4:20)
  17. Sanctuary (1:50)
  18. Premonition (3:30)
  19. Ornithopter (1:54)
  20. Sandstorm (2:35)
  21. Stillsuits (5:31)
  22. My Road Leads Into the Desert (3:52)
avatar van Poles Apart
Hardcore vibes?

avatar van Roxy6
Heb afgelopen zondag Dune op groot doek gezien en was onder de indruk van de film en de score.

Heb ook een aantal cd's van Hans Zimmer in huis, ik vraag mij echter af of deze score aantrekkelijk is om thuis over de speakers te beluisteren. Zonder beelden is het erg fragmentarisch en verliest het aan kracht lijkt mij.

avatar van Michiel Cohen
Briljant album. Hoef dan ook geen 5 favoriete tracks te selecteren.

avatar van MRDammann
Fantastische muziek bij een fantastische film. Sowieso één van Zimmer's beste werk van de laatste jaren.

avatar van Roxy6
Misschien dan toch het album een keer beluisteren....

avatar van Leptop
Ik wel, de eerste tonen zijn in ieder geval indrukwekkend!

avatar van thomzi50
MRDammann schreef:
Eén van Zimmer's beste werk van de laatste jaren.

Zeker. Wat ook weer niet zo'n grote prestatie is, helaas.

MRDammann schreef:

Luister ook eens naar de nieuwe van Vangelis.

MRDammann schreef:

Het is altijd een beetje problematisch om een soundtrack te beoordelen. Deze is bedoeld om het visuele te ondersteunen en niet om de muziekliefhebber te behagen. Plenty of soundtracks waar je als luisteraar niet blij van word maar die in combinatie met het visuele uitstekend functioneren.

avatar van meneer
Michiel Cohen schreef:

Of is dat juist bij deze ?

Hans Zimmer - The Dune Sketchbook (2021) - MusicMeter.nl

avatar van Michiel Cohen

Kun je zelf het beste beoordelen.

avatar van MRDammann
Michiel Cohen schreef:

Luister ook eens naar de nieuwe van Vangelis.

Dankjewel voor de tip! Zijn film score van Blade Runner is één van mijn favorieten, en zijn nieuwe album klonk op het eerste gehoor ook bijzonder.

Michiel Cohen schreef:

Klopt ook wel een beetje. Ik luister dan ook vooral film scores waarbij ik de film al gezien heb. Als dat niet het geval is probeer ik toch van de muziek te genieten, maar sommige film scores zijn echt moeilijk door te komen als je de film niet kent.

avatar van gigage
Mooie film, uitstekende score. Wat een geweld weer aan harmonieën en landscapes

avatar van ohmusica
Deze soundtrack is groter dan groots en in de zaal een fysieke ervaring met behulp van allerlei effecten. Het beeld en geluid vormen een machtig verbond, iets imposant maken, de techniek maakt het mogelijk. Na de bioscoopervaring pakt het thuis wat povertjes uit.