Corinne Sharlet - A Lovely Future (2021)

Folk / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. They Were Mine (4:13)
  2. Sick Times (4:24)
  3. Deep Water (3:25)
  4. Silent Killer (1:11)
  5. Everywhere and Nowhere (3:27)
  6. Light as a Feather, Stiff as a Board (4:06)
  7. Deceiver (3:45)
  8. Ladies at the Bar (2:49)
  9. Always Running (0:47)
  10. Pink Summer Moon (4:24)
  11. A Lovely Future (2:59)
avatar van Lura
Weer eens ouderwets van de sokken geblazen, met dank aan Marco Geene van Radio Capelle, die me A Lovely Future tipte. Het betreft het debuutalbum van singer-songwriter Corinne Sharlet uit Portland, Oregon. Haar heldere, hypnotiserende stem verleidt de luisteraar snel. Maar ook het regelmatig wat meer alternatieve Americana/folk geluid van haar begeleiders kruipt vliegensvlug onder de huid. Daarnaast weten de delicate, poëtische teksten vol paradoxale thema’s een gevoelige snaar bij mij te raken. De Italiaanse term chiaroscuro is volgens Corinne van toepassing op haar liedjes. Het is een regelmatig gebruikte artistieke term in de film noir en de schilderkunst om het dramatische samenspel tussen licht en donker te beschrijven. De liedjes van Corinne schommelen dan ook tussen etherische lichtheid en rauwe duisternis. Op basis van haar lyrische thema's is het geen verrassing dat Corinne werkt als psychotherapeut, opgeleid in baanbrekende stemtherapie genaamd Voice Movement Therapy. Geïnspireerd door stemleraar Alfred Wolfsohn's ontdekkingen over hoe je zang kon gebruiken om mensen te helpen genezen van PTSS na de Eerste Wereldoorlog, leert Voice Movement Therapy mensen hoe ze de diepten van hun eigen stem kunnen verkennen om te genezen van trauma en andere geestelijke gezondheidsproblemen. Om de rauwheid en energie van een live optreden na te bootsen, werd het album rechtstreeks opgenomen op een analoge bandrecorder in Portland's Center for Sound Light and Color Therapy. Een belangrijke rol was weggelegd voor toetsenist Ryan Oxford (Y La Bamba). Hij is coproducer, geluidstechnicus en verantwoordelijk voor de mix. A Lovely Future is ondanks de korte speelduur van 35 minuten een indrukwekkend debuut.

avatar van Lura
Marco Geene tipt mij regelmatig mooie albums, vooral van beginnende zangeressen. Onlangs tipte hij me Lady Blackbird. In zijn radioshow Taste of Music op Radio Capelle treden regelmatig beginnende zangeressen live op.

Is dit album misschien iets voor jou, Zwaagje?

avatar van Zwaagje
Lura schreef:

Is dit album misschien iets voor jou, Zwaagje?

Ga ik zeker checken! Thx.

avatar van Renoir
A lovely album!