Worm - Foreverglade (2021)

Label: 20 Buck Spin

1. Foreverglade (5:26)
  2. Murk Above the Dark Moor (7:37)
  3. Cloaked in Nightwinds (11:14)
  4. Empire of the Necromancers (7:00)
  5. Subaqueous Funeral (3:38)
  6. Centuries of Ooze (9:47)
avatar van Don Cappuccino
Beluister het volledige album: Foreverglade

Ik schrijf hier later nog wel meer over, maar zo na één luisterbeurt is dit toch wel een van mijn favoriete death/(funeral)doomplaten van het jaar tot nu toe. Denk aan bands als Evoken, diSEMBOWELMENT, Lycus, Spectral Voice, Mournful Congregation en Hooded Menace.

avatar van Don Cappuccino
Ik zou hier later nog meer over schrijven.

Bij deze dan.

Mijn favoriete metalgitaarwerk van het jaar staat op deze plaat.

avatar van namsaap
Dit album komt terug op menig jaarlijstje van 2021. En bij het horen van dit album is dat ook wel te begrijpen want de band geeft een mooie eigen twist aan het doom/death-genre. Het zompige geluid doet denken aan bands als Chthe'ilist en Blood Incantation, maar qua tempo gaat men meer richting de funeral doom. In het gitaarwerk komen dan weer de jaren '80 heavy metal en Shrapnel-invloeden voorbij.

Dit maakt Foreverglade een erg vermakelijk album, al merk ik dat mijn enthousiasme na enkele luisterbeurten wel iets afneemt.

*edit* die hoes is wel erg gaaf. Maakt het aanschaffen op vinyl het overwegen waard.

avatar van gvm1985
heerlijk album, één van mijn favorieten van 2021. Liefhebbers van het gitaarwerk, de virtuoze solo's, moeten Mournful Congregation (June Frost, Book of Kings, Incubus of Karma) eens een kans geven. Daar heeft het soms wel iets van weg.