Weval - Changed for the Better (2021)

Electronic
Label: Technicolour

1. Changed for the Better (5:46)
  2. Fire (4:29)
  3. Should Be Fine (2:55)
  4. Letter (5:32)
avatar van Djarune
De opener is uit en klinkt naar mijn mening erg lekker.

avatar van Zwammer
De opener is hard op weg om mijn een van mijn meest gedraaide nummers van 2021 te worden. Na eerste beluistering vond ik het maar zozo, zeker de wat simpele en vlakke zangpartijen, maar door de strakke productie ben ik het nummer toch blijven luisteren. Echte groeibriljant wat mij betreft.

Tweede nummer Fire vond ik ook wat simpeltjes bij de eerste luisterbeurt, maar eerlijk is eerlijk, dat nummer zit ook goed in elkaar. Erg aanstekelijk nummer ook.

Ik ben benieuwd naar de andere twee tracks en ik heb zin om Weval weer een keer live te zien. Vorige album wist mij - na het geweldige debuut - niet echt te beklijven, maar dit belooft veel goeds.

avatar van Mausie
Changed for the Better is wel lekker, maar ook weinig verrassend. Tweede single Fire ligt mij wat dat betreft een stuk beter, daar hoor ik toch meer iets nieuws. Heerlijk melodieus

avatar van LittleBox
Met afstand de allerbeste dance van ons land (op ADE met Metropole Orkest: kan ik uren naar luisteren). Slechts vier nummers op deze EP en laatste twee zijn errug lekker…. Jammer genoeg is het plaatje van korte duur.

avatar van VladTheImpaler
Dit smaakt naar meer dan alleen een EP. Hopelijk is dit dan ook het voorgerecht voor een nieuw album dat ergens zo snel mogelijk komt.

avatar van remcodurez
Jullie mogen hier als Nederlanders heel trots op zijn.
Weval maakt originele uitgepuurde muziek binnen een genre dat snel durft te verzuipen in een clichématig gepingel.
De nummers van Weval hebben altijd wat tijd nodig bij mij. Hun vorig album is zo traag maar gestaag uitgegroeid tot een van mijn favoriete elektronische albums. En bij de titeltrack alsook Fire van deze ep gebeurd het op een gelijkaardige manier.
Na de eerste luisterbeurten was ik wat teleurgesteld, maar als ik het een paar dagen later terug opzette werd het telkens beter en hoorde ik de ingenieuze kleine subtiele klankjes die verstopt zitten in de nummers. Alles is ook zo goed gemastered. Elk detail vervult zijn rol binnen het frequentiebereik.