Matthew Halsall - Salute to the Sun (2021)

Alternatieve titel: Live at HalleĢ St. Peter's Mcr.

Jazz
Label: Gondwana

1. Harmony with Nature (8:49)
  2. Joyful Spirits of the Universe (10:20)
  3. Canopy & Stars (7:01)
  4. Mindfullness Meditations (3:00)
  5. Tropical Landscapes (7:30)
  6. Salute to the Sun (9:46)
avatar van Mssr Renard
Aan de alternatieve oftewel subtitel is te zien op wat voor plaat het hier gaat. Een liveplaat dus, waarbij een aantal songs van de laatste studioplaat ten gehore worden gebracht. De eerste officiële liveplaat van Halsall.

In principe ga ik dit al horen wanneer ik hem ik november live ga zien, dus dan is deze plaat extra bijzonder, omdat ik dan aan dat concert kan terugdenken.

ohmusica
Heel mooie uitvoeringen, nauwgezet, precieze noten, harmonieus, sfeervol, ingetogen, bekoorlijk, , als ... poging... om dit te duiden.

ohmusica
Mssr Renard schreef:

Live uitgevoerd bevalt mij dit erg goed.

avatar van Mssr Renard
De enige Halsall die ik (nog) niet in huis heb. Even Halsall-moe denk ik.

Ik zal er ongetwijfeld later wel naar luisteren. Nu even een symfo-bui.

Overigens had het concert waar ik heen was gegaan niets te maken met deze plaat. Ze speelden amper songs van deze plaat.

avatar van Broem
Een ontzettend verfijnde live-uitvoering van zijn ‘Salute to the sun’ album uit 2020. Met name de percussie is lekker geraffineerd hoorbaar. Sublieme productie en geluidsopname geven een fraaie extra punch aan de muziek van Matthew. Feestje om naar te luisteren. Doet mijn oude liefde voor fusion weer wat opleven.