Teramaze - And the Beauty They Perceive (2021)

Australiƫ
Rock / Metal
Uitgebracht in eigen beheer

1. And the Beauty They Perceive (6:00)
  2. Jackie Seth (4:50)
  3. Untide (6:05)
  4. Modern Living Space (10:10)
  5. Blood of Fools (6:22)
  6. Waves (4:37)
  7. Son Rise (5:45)
  8. Search for the Unimaginable (7:08)
  9. Head of the King (11:11)
avatar van james_cameron
Deze australische band werkt in hoog tempo door- dit is het tweede album dat men uitbrengt in 2021. De progressieve metal steekt wederom fraai in elkaar en heeft steeds meer weg van een band als Dream Theater, maar gelukkig is dat doorgaans niet heel hinderlijk. Wel storend is de te zoete zang van bandleider Dean Wells, die daarnaast grotendeels klinkt alsof hij door de autotune is gehaald. Gelukkig is het songmateriaal boeiend genoeg om dat enigszins door de vingers te zien. Het afsluitende epische Head Of The King maakt daarnaast veel goed; alle kwaliteiten van de band komen in deze track optimaal tot hun recht.

avatar van ProGNerD
(alweer) eens james_cameron. Deze band past naadloos in de groeiende lijst talentvolle, interessante nieuwe lichting progmetal van Down Under met o.a: Caligula's Horse, Voyager, Chaos Divine, Anubis, ...

(al mag wat mij betreft het "proggehalte" de volgende keer iets omhoog )