Aesop Rock x Blockhead - Garbology (2021)

Label: Rhymesayers

1. The Only Picture (0:45)
  2. Jazz Hands (3:24)
  3. Wolf Piss (3:32)
  4. Legerdemain (4:32)
  5. Difficult (4:05)
  6. All the Smartest People (2:06)
  7. Oh Fudge (3:02)
  8. More Cycles (4:08)
  9. Flamingo Pink (3:55)
  10. All Day Breakfast (2:53)

met Homeboy Sandman

11. Fizz (4:37)
  12. That Is Not a Wizard (4:31)
  13. The Sea (4:09)
  14. Abandoned Malls (5:04)
avatar van Slowgaze
Ik moest er even van gaan liggen, maar dit is toch wel meer dan fantastisch nieuws.

avatar van Silky & Smooth
Het laatste album van Blockhead vind ik erg goed, dus ik kijk hier ook naar uit!

avatar van -SprayIt-
Ben ook benieuwd!

avatar van niels94
Wááááát Extreem veel zin in.

avatar van Silky & Smooth
Ik hoop wel dat ze het oude niveau pakken samen en dat het niet te melig/flauw wordt. Ergens ben ik daar bang voor…

avatar van GarnalenPeller
Integendeel, geen hail mary mallon/malibu ken fratsen. Klinkt als een top-of-his-game Aes die goed tot zijn recht komt op wat ingetogenere beats dan de beats die hij doorgaans zelf maakt. Ze proberen her en der wat nieuws, paar wonky beats en wonky flows, nice. Alleen Wolf Piss vindt ik een stinker.

avatar van Silky & Smooth
Mee eens, gelukkig geen flauwe hap, maar twee artiesten die enorm op dreef zijn. Aesop gaat weer lekker los en de producties zijn ook erg sterk en zijn mooi gelaagd qua sound. Elke luisterbeurt ontdek ik wel nieuwe subtiliteiten. Wolf Piss klinkt ergens als een parodie op moderne trapbeats, maar ook deze track vind ik wel te pruimen. Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar dit overtreft mijn verwachtingen toch wel!

avatar van Nr.4
Kijk, dit verrast me nou eens positief. Aesop Rock is zo'n artiest waar ik niets anders dan respect voor kan hebben, maar bij wie ik elke release weer na een aantal luisterbeurten moet concluderen dat het mijn kopje thee niet is. Een beetje zoals ik dat ook met Atmosphere heb. Maar dit album pakt me dan ineens wel, volle bak genieten. Ik weet niet wat het is, wat minder wazige producties ofzo als anders. Wellicht dat de Aesop fans kunnen verwoorden wat het verschil is. Of ik ben er anno 2021 beter voor in de mood, dat kan ook. Toffe opbouw telkens in de producties. En Homeboy die even mee komt doen is altijd een plus voor mij.

avatar van Silky & Smooth
Ik kan de vinger er niet precies op leggen, maar ik denk dat het door Blockhead komt. Ik vind Aesop hier ook heel duidelijk en helder, net als op bijv. Malibu Ken. Ik heb bij zijn eigen albums ook altijd wat meer tijd nodig om erin te komen.

Nr.4 schreef:
Wellicht dat de Aesop fans kunnen verwoorden wat het verschil is.

*steekt zijn hand op* Zelf merk ik dat dit album me iets minder pakt dan een aantal van Aesop Rocks laatste solo-albums, plus het ijzersterke Malibu Ken. Blockheads producties vind ik heel sterk, ook omdat het wel wat gangbaardere beats zijn dan ik van Aesop Rock gewend ben, maar ik heb het gevoel dat hij zelf op een aantal nummers iets minder op dreef is dan normaal. Ben het wel eens met Silky & Smooth dat Aes hier opvallend helder klinkt, net als bij Malibu Ken. Een paar nummers, waaronder 'Fizz', pakken me niet echt, maar daar staat gelukkig wel veel moois tegenover. Maar ik twijfel vooralsnog heel sterk tussen een 4* of toch de 4,5* die ik z'n meeste projecten vanaf None Shall Pass heb gegeven.

Ik schiet nog wel elke keer in de lach bij 'I can hold a wheelie for a decade' tho.

Oké, fok alles, 4,5*.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Heerlijk duo zeg! Producties zijn echt ijzersterk en Aesop Rock is op dreef. Fizz

Rene1979
Ik had deze nog helemaal niet gehoord, eigenlijk ook geen spijt van.. Nu ben ik oprecht heel blij dat ik de beste Aesop plaat tot nu toe heb gehoord. Zwoeft meteen mijn top 10 in.

avatar van Harderwiek
Blockhead is hier wel echt enorm in vorm. Wat een beats en sfeer, geweldig. Aesop vind ik niet per se uitzonderlijker dan anders. Het geheel en de samenwerking tussen beide mannen komt in mijn ogen beter tot zijn rechts dan ooit tevoren. Heerlijke plaat, twee mannen van 45 jaar die in mijn ogen de beste plaat van vorig jaar maakte

avatar van Nr.4
Keihard deze. Flamingo pink vind ik zo vet. Toffe video ook, net als bij Jazz hands. Ik ga wel nog een week vrij nemen om in al de lyrics te duiken.