Knocked Loose - A Tear in the Fabric of Life (2021)

Label: Pure Noise

1. Where Light Divides the Holler (3:42)
  2. God Knows (3:35)
  3. Forced to Stay (3:55)
  4. Contorted in the Faille (3:55)
  5. Return to Passion (1:13)
  6. Permanent (4:42)
avatar van Sanderkeuh
Bijhorende kortfilm op YouTube:
Knocked Loose "A Tear in the Fabric of Life" (Animated Film & New EP) - YouTube

Machtige video, songs moet ik nog wat tijd geven voor ik stem plaats.

avatar van Don Cappuccino
Beluister de volledige EP + bekijk de animatievideo die voor de EP is gemaakt: A Tear in the Fabric of Life

Knocked Loose bouwt voort op A Different Shade of Blue met deze gefocuste EP. Het geluid is een stuk zwaarder, met een verhoogde dosis deathmetal en zelfs wat sludge/doom. Daar waar de band op Laugh Tracks nog heavy klonk op een opgefokte mosh-manier, wordt dat nu steeds meer door de algehele onheilspellende sfeer. Bryan Garris levert een fantastische zangperformance af. Hij klinkt venijniger dan ooit en heeft echt een herkenbaar stemgeluid, soms versterkt door de brute grunts van gitarist Isaac Hale die van mij nog wel wat vaker ingezet mogen worden. Knocked Loose wordt steeds meer ''metal'' en hier zelfs richting deathcore.

avatar van Môrthul
Gezellig plaatje wel, maar ik vind de productie wat vermoeiend. Het klinkt zo overvol allemaal. Ik denk niet dat ik dit nog vaak aan ga zetten.

Kudos voor de hoes