Broken Hearts & Dirty Windows: Songs of John Prine, Vol. 2 (2021)

1 stem

Folk
Label: Oh Boy

1. Brandi Carlile - I Remember Everything (2:36)
  2. Nathaniel Rateliff - Pretty Good (3:49)
  3. Amanda Shires - Saddle in the Rain (4:46)
  4. Tyler Childers - Yes I Guess They Oughta Name a Drink After You (2:52)
  5. Margo Price - Sweet Revenge (4:34)
  6. Valerie June - Summer's End (3:29)
  7. Jason Isbell - Souvenirs (4:21)
  8. Bonnie Riatt - Angel from Montgomery (4:11)
  9. John Paul White - Sam Stone (4:26)
  10. Iris DeMent - One Red Rose (3:07)
  11. Emmylou Harris - Hello in There (4:43)
  12. Sturgill Simpson - Paradise (3:18)
avatar van Bartjeking
Deel twee van de tributes voor John Prine. Hij zou deze maand 75 zijn geworden als hij niet aan de gevolgen van Covid-19 zou zijn overleden. Mooi rijtje namen van artiesten die de laatste jaren vaker met hem te zien en te horen zijn geweest. Zeker Jason Isbell en zijn vrouw Amanda Shires trokken veel met hem op (Shires ook als voorprogramma en bandlid tijdens een van de laatste tourtjes....die ik godzijdank nog heb mee mogen maken)

Allemaal degelijk (behalve de Summers's End versie van Valerie June; daar kan ik niet naar luisteren....al lees ik daar juist heel veel positieve berichten over) en Sturgill Simpson komt wat mij betreft het dichtst in de buurt van de grote meester.

Conclusie; leuk eerbetoon, alle aandacht voor John Prine is wat mij betreft zeer terecht; maar ik zal dit niet gauw meer opzetten (is dat niet met alle eerbetonen?).