Dinosaur Jr - Emptiness at the Sinclair (2021)

Label: Jagjaguwar

1. Bulbs of Passion (4:35)
  2. Thumb (6:43)
  3. I Ain't (4:11)
  4. I Met the Stones (3:54)
  5. Garden (3:21)
  6. Just Like Heaven (3:10)
  7. I Ran Away (3:33)
  8. Tarpit (4:26)
  9. Been There All the Time (4:05)
  10. Get Me (5:54)
  11. Pieces (4:17)
  12. Feel the Pain (4:07)
  13. Start Choppin (5:26)
  14. Forget the Swan (9:37)
  15. Repulsion > Chunks (5:17)
  16. Freak Scene (4:33)
avatar van galleryplay
Lekker hoor, laat ze maar komen, dit soort live registraties, zij het zonder publiek dit keer.

Ook hier weer uiteraard weinig verrassende zaken: tis allemaal weer uiterst solide vertolkt en de setlist ligt in de lijn der verwachting. De aanwezigheid van Tarpit is een fijne bijkomstigheid en ook Get me en Thumb zijn geen geheide zekerheidjes meer op de setlist in recentere tijden. Juist tijdens deze laatste 2 kan J helemaal los gaan en dat doet ie zoals je van m mag verwachten. Heb toch altijd een beetje het idee dat Lou dat soleren van J maar uitsloverij vindt. Zeker op de studioplaten wordt het toch steeds meer ingeperkt.

De uitvoering van Thumb is weergaloos overigens. Forget the swan ditto

avatar van AOVV
Leuke live-plaat, zonder publiek. Laat tevens horen dat de laatste studioplaten een pak meer opgepoetst klinken dan het wat gruiziger vroege werk van de band, en dat laatste komt ook op zo'n live-captatie knap tot zijn recht. Niet dat er iets mis is met het "mooiere" geluid van de studioplaten, overigens; hun nieuwste, waarvan op dit album ook enkele nummers te horen zijn, vind ik weer erg sterk.

Thumbs, Tarpit, Forget the Swan en afsluiter Freak Scene klinken fantastisch, en Just Like Heaven is een erg toffe cover van The Cure.

4 sterren