Eric Clapton - The Lady in the Balcony (2021)

Alternatieve titel: Lockdown Sessions

Rock / Blues
Label: Eagle Rock

1. Nobody Knows You When You're Down and Out (3:05)
  2. Golden Ring (3:24)
  3. Black Magic Woman (4:21)
  4. Man of the World (3:07)
  5. Kerry (2:27)
  6. After Midnight (5:00)
  7. Bell Bottom Blues (4:32)
  8. Key to the Highway (3:41)
  9. River of Tears (6:54)
  10. Rock Me Baby (4:17)
  11. Believe in Life (4:52)
  12. Going Down Slow (4:27)
  13. Layla (5:29)
  14. Tears in Heaven (4:34)
  15. Long Distance Call (3:46)
  16. Bad Boy (3:44)
  17. Got My Mojo Working (4:44)

avatar van Koos R.
Mooi dat Clapton een eerbetoon doet aan wijlen bluesgitarist Peter Green. Dat had natuurlijk al veel eerder gemogen, namelijk tijdens het leven van Peter Green zelf. Neemt niet weg: beter laat dan nooit, en zelfs een klein beetje onverwacht. Ik vind het passend dat Clapton dat doet. Clapton's versie van Black Magic Woman is mooi, Clapton's aanpak van het ritme in Man of The World is behoorlijk wennen. Het maakt wel weer duidelijk hoe krachtig de originiele versies van Peter Green zijn.

avatar van Gommans
Ik ben na 3x luisteren nog steeds erg onder de indruk van deze warme en huiselijk klinkende cd.
Clapton doet waar hij heel goed in is. En dat is spelen met goede muzikanten en iedereen zijn eigen inbreng accepteren. Het is de hele band, Natan East - Chris Stainton - Steve Gadd - die samen met Eric een prachtige teamprestatie leveren.
Man of the world is m.i. kalm en heel gevoelig gebracht … en River of tears blijft toch ook een juweeltje.

avatar van Cannabooze
Fenomenaal 'optreden' van de grootmeester. Klassiekers in een warm jasje. Slowhand voornamelijk op akoestische gitaar, onder leiding van vakmensen.
Er is plezier. Er is kunde. En wat klinkt de stem van Eric nog verdomd goed zeg!
Heerlijk album.

Ik vind hem zelfs een stuk beter dan Mtv Unplugged.

avatar van Frans van Laarhoven
Pracht album, klinkt zelfs nog beter dan Unplugged. Mooi eerbetoon aan Peter Green. Enige kritiek de selectie had nog wel iets verrassender kunnen zijn.

avatar van Sven Vermant
Klinkt lekker dit album idd

mooi album klinkt relaxt

Cannabooze schreef:
Heerlijk album.

Ik zou het allemaal ook willen vinden als Clapton fan, maar ik kan dit moeilijk een fenomenaal optreden noemen. Ik hoor wel kunde en vaardigheden, maar helaas (vrijwel) alleen op de akoestische gitaar en helaas vind ik de sleet op de stem van Eric niet echt heel mooi. Alles bij elkaar toch nog best aardig.

avatar van music4life
Luistert zeer fijn. Kraakhelder en ingetogen. Vooral luisteren ‘s avonds en met een goed boek.

avatar van devel-hunt
Het is geen spannende plaat, nu is dat een understatement, Clapton is al jaren niet meer spannend, maar wel mooi en ingetogen, veel sfeer, heel veel sfeer, het voegt aan de originele weinig toe, maar dat hoeft ook niet, opvallend hoe goed hij nog bij stem is en hoe hij de akoestische snaren nog kan strelen, van sleet lijkt hij weinig last te hebben, 1 van de weinige oude iconen die er nog is en mooi oud is geworden, hoe is dat mogelijk na een leven vol alcohol en heroïne verslavingen?

avatar van R-Know
Nu ongeveer anderhalve eeuw fan van EC.
De laatste jaren kan de muziek mij niet echt meer boeien.
Nu ook weer. Het klinkt mooi, is goed gespeeld maar pakken doet het mij (weer) niet.
Wel jammer. Draai het nog wel een keer maar val daarna steeds weer terug op het oude werk.
Sterren doe ik niet aan in dit geval, daarvoor heeft mijn oude Held teveel moois gemaakt.

R-Know schreef:
Nu ongeveer anderhalve eeuw fan van EC.

Jij en EC zijn echt oud!

avatar van spinout
Misschien rekent R-Know in hondejaren?

avatar van R-Know
Het zit er ergens tussenin.