Silk Sonic - An Evening with Silk Sonic (2021)

Soul / R&B
Label: Aftermath (II)

1. Silk Sonic Intro (1:03)
  2. Leave the Door Open (4:02)
  3. Fly as Me (3:39)
  4. After Last Night (4:09)

met Thundercat en Bootsy Collins

5. Smokin Out the Window (3:17)
  6. Put on a Smile (4:15)
  7. 777 (2:45)
  8. Skate (3:23)
  9. Love’s Train * (5:05)
  10. Blast Off (4:44)
avatar van Funky Bookie
Twee van de hedendaagse vaandeldragers van de funk onder het toeziend oog van 1 van de grondleggers van de P-Funk: dat belooft heel veel. Qua funk wordt dat niet helemaal waargemaakt. Het is een redelijk slick album geworden, maar mede dankzij de vocale kwaliteiten va Mars en Paak blijft het aangenaam.
De roots van de heren zijn duidelijk hoorbaar. Het hele album had van mij in de stijl van Fly As Me en 777 mogen zijn. Daar hoort dan 1 ballad bij en dat zou dan After Last Noght, waar mede door het gebruik van de gitaar veel Prince in doorklinkt.
Al met al een heel aangenaam half uurtje luisterplezier.

Vorige maand verscheen er een nieuwe track van de heren die niet op het album staat getiteld "Love's Train" wat een cover is. Maar wat klinkt ook dit heerlijk.

avatar van Savant
Slick Sonic was wel de betere bandnaam geweest. Het feit dat we dit zo ophemelen, niet helemaal onterecht overigens, zegt wel wat over het armoedige hitgevoelige landschap van nu.

En Prince zag dat het goed was ....

avatar van Minneapolis
asterium71 schreef:
En Prince zag dat het goed was ....

Sheila E. heeft zig i.i.g. wel positief uitgelaten over Bruno Mars.