SOM - The Shape of Everything (2022)

Label: Pelagic

6. Wrong (3:58)
  7. Heart Attack (4:20)
  8. Son of Winter (4:41)
avatar van namsaap
Saaie, lichtvoetige postrock die zich grotendeels op één tempo afspeelt. De hijgerige zang is het grootste struikelblok, maar ook met betere zang beteijfel ik of dit album de moeite waard is.

Je mag dit gerust saai noemen, geen probleem. Maar iets saai vinden of gewoon niet je ding zijn, zou ook zo maar kunnen. Shoegaze elementen volop aanwezig, met bijbehorende vaak onverstaanbare teksten, welke vetzuipen in het, in dit geval, gitaar geweld. Kijk, Adele zou ik saai kunnen noemen, ook niet mijn ding trouwens, dit is wellicht puur voor de liefhebber. En ja, je moet shoegaze wel een warm hart toedragen. Ik geniet hiervan dus. Postrock elementen zeker aanwezig, edoch een wall of guitars. Of ze live ook naar hun shoes staren, no idea maar nogmaals, prima plaat, vinyl, verder. Stevig sws, vol ook, sferisch, kortom, wellicht wel mijn ding.